3338
Sök

Hur går de för RIKTIGA Ghostrider?

Supraman
2 300 Inlägg
29 april 2012
#21
Med risk för att bli kallad moralkärring och andra uttjatade utryck så har ja undrat att vad är så imponerande med bl,a ghostrider?
Måhända att han och dom övriga förarna som gör dyl filmer är bra förare men, säger inget om han kör på tomma vägar osv för då är de ju bara för han själva som han kan ställa till det för.
Men när dom kör ute när det är trafikerat, smäller man då så lär det påverka fler än han själv.

Man börjar ju undra vad det är för killar och hur dom e funtade.
Och om det med "hot" osv e sant så säger det ganska mkt hur det står till med verkstan i huvudet på han.
Och inte för att va sån men att köra ifrån fullastade polisbilar med deras bilar och vad dom mer kör på är ju i princip att köra ifrån en epa traktor.

Förstår helt enkelt inte hur man kan beundra killar som dom?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 april 2012
#22
Stefan Varberg skrev:
Med risk för att bli kallad moralkärring och andra uttjatade utryck så har ja undrat att vad är så imponerande med bl,a ghostrider?
Måhända att han och dom övriga förarna som gör dyl filmer är bra förare men, säger inget om han kör på tomma vägar osv för då är de ju bara för han själva som han kan ställa till det för.
Men när dom kör ute när det är trafikerat, smäller man då så lär det påverka fler än han själv.

Man börjar ju undra vad det är för killar och hur dom e funtade.
Och om det med "hot" osv e sant så säger det ganska mkt hur det står till med verkstan i huvudet på han.
Och inte för att va sån men att köra ifrån fullastade polisbilar med deras bilar och vad dom mer kör på är ju i princip att köra ifrån en epa traktor.

Förstår helt enkelt inte hur man kan beundra killar som dom?

Får väl tillägga att han kör ifrån Mc snuten med...vilket är en större utamaning.

Autotech

Muttley
29 april 2012
#23
Ja själva filminnehållet förstår jag inte hur man kan digga. De är i princip samma hela tiden. Tror de är en åldersgräns 15-17 år, inte fysiskt då.

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 april 2012
#24
Det finns fortfarande ingen Ghostriderfilm där Ghostrider tagit av sig hjälmen och sagt att det är just han som är Ghostrider = kan finnas fler Ghostriders.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

arenwik
29 april 2012
#25
Stefan Varberg skrev:
Med risk för att bli kallad moralkärring och andra uttjatade utryck så har ja undrat att vad är så imponerande med bl,a ghostrider?
Måhända att han och dom övriga förarna som gör dyl filmer är bra förare men, säger inget om han kör på tomma vägar osv för då är de ju bara för han själva som han kan ställa till det för.
Men när dom kör ute när det är trafikerat, smäller man då så lär det påverka fler än han själv.

Man börjar ju undra vad det är för killar och hur dom e funtade.
Och om det med "hot" osv e sant så säger det ganska mkt hur det står till med verkstan i huvudet på han.
Och inte för att va sån men att köra ifrån fullastade polisbilar med deras bilar och vad dom mer kör på är ju i princip att köra ifrån en epa traktor.

Förstår helt enkelt inte hur man kan beundra killar som dom?

Nja inte riktigt va ??? wink Tycker du ska testa att köra ifrån en polisbil.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 april 2012
#26
arenwik skrev:
Stefan Varberg skrev:
Med risk för att bli kallad moralkärring och andra uttjatade utryck så har ja undrat att vad är så imponerande med bl,a ghostrider?
Måhända att han och dom övriga förarna som gör dyl filmer är bra förare men, säger inget om han kör på tomma vägar osv för då är de ju bara för han själva som han kan ställa till det för.
Men när dom kör ute när det är trafikerat, smäller man då så lär det påverka fler än han själv.

Man börjar ju undra vad det är för killar och hur dom e funtade.
Och om det med "hot" osv e sant så säger det ganska mkt hur det står till med verkstan i huvudet på han.
Och inte för att va sån men att köra ifrån fullastade polisbilar med deras bilar och vad dom mer kör på är ju i princip att köra ifrån en epa traktor.

Förstår helt enkelt inte hur man kan beundra killar som dom?

Nja inte riktigt va ??? wink Tycker du ska testa att köra ifrån en polisbil.

Får nog hålla med här....bra mycket jobbigare än man kan tro.

Autotech

Team RmR
393 Inlägg
30 april 2012
#27
alla som kollade på kalla fakta om mc olyckan kunde även skåda "GhostRider" Bland debattfolket...


850 Inlägg
30 april 2012
#28
har en kompis som känner den riktiga ghostrider ryktet om att han är död stämmer ju inte för han lever han kan därimot tagit det lite lungt med körandet och så men han lever......

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood

KHRacing
30 april 2012
#29
Slash skrev:
Det finns fortfarande ingen Ghostriderfilm där Ghostrider tagit av sig hjälmen och sagt att det är just han som är Ghostrider = kan finnas fler Ghostriders.

Oavsett vad du tror om Ghostrider så har du garagets fränaste avatarbild smile

KHRacing
30 april 2012
#30
940_44 skrev:
har en kompis som känner den riktiga ghostrider ryktet om att han är död stämmer ju inte för han lever han kan därimot tagit det lite lungt med körandet och så men han lever......

Läs mitt första inlägg i tråden.....

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
1 maj 2012
#31
En polisbill gör väl max en 250 om de verkligen får maxa ut  Somsagt inte några större problem att köra ifrån en om man skulle vilja. Dock så kallar de på förstärkning eller helikopter och då är det i stora drag omöjligt. 
För det mesta släpper de för att de blir för farligt för övriga i trafiken. I många av filmerna är det ju slöa gamla bussar etc.  Säpo's bilar går rätt så hyggligt ändå.

Har ni sett klippet där de förföljde en MC förare genom hela Stockholm i över en timme där ligger de på rätt så bra får jag säga och att köra ifrån snuten är svårt. (Hela klippet/jakten har blivit uppmärksammad då mc föraren körde ihjäl sig. även fast polisbilarna lågt säkert ett par km bakom.)

Nej jag tycker inte om GR var kul första filmen men att ligga 300km7h nonstopp är tråkigt. Roligare med GIS isf även om det är mycket skit där med.


Muttley
1 maj 2012
#32
Extrazz skrev:
En polisbill gör väl max en 250 om de verkligen får maxa ut  Somsagt inte några större problem att köra ifrån en om man skulle vilja. Dock så kallar de på förstärkning eller helikopter och då är det i stora drag omöjligt. 
För det mesta släpper de för att de blir för farligt för övriga i trafiken. I många av filmerna är det ju slöa gamla bussar etc.  Säpo's bilar går rätt så hyggligt ändå.

Har ni sett klippet där de förföljde en MC förare genom hela Stockholm i över en timme där ligger de på rätt så bra får jag säga och att köra ifrån snuten är svårt. (Hela klippet/jakten har blivit uppmärksammad då mc föraren körde ihjäl sig. även fast polisbilarna lågt säkert ett par km bakom.)

Nej jag tycker inte om GR var kul första filmen men att ligga 300km7h nonstopp är tråkigt. Roligare med GIS isf även om det är mycket skit där med.

Och när furstenhoff ska försvara grabben på mc gör han stor tabbe.  Kan inte lägga allt på poliserna då grabben verkade ha de som hobby att köra som en idiot.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
1 maj 2012
#33
tkd_rille skrev:
Extrazz skrev:
En polisbill gör väl max en 250 om de verkligen får maxa ut  Somsagt inte några större problem att köra ifrån en om man skulle vilja. Dock så kallar de på förstärkning eller helikopter och då är det i stora drag omöjligt. 
För det mesta släpper de för att de blir för farligt för övriga i trafiken. I många av filmerna är det ju slöa gamla bussar etc.  Säpo's bilar går rätt så hyggligt ändå.

Har ni sett klippet där de förföljde en MC förare genom hela Stockholm i över en timme där ligger de på rätt så bra får jag säga och att köra ifrån snuten är svårt. (Hela klippet/jakten har blivit uppmärksammad då mc föraren körde ihjäl sig. även fast polisbilarna lågt säkert ett par km bakom.)

Nej jag tycker inte om GR var kul första filmen men att ligga 300km7h nonstopp är tråkigt. Roligare med GIS isf även om det är mycket skit där med.

Och när furstenhoff ska försvara grabben på mc gör han stor tabbe.  Kan inte lägga allt på poliserna då grabben verkade ha de som hobby att köra som en idiot.

Efter att ha sett filmen (visserligen bara från ena polisbilen) så tycker jag de har handlat helt rätt.


Muttley
2 maj 2012
#34
Extrazz skrev:
tkd_rille skrev:
Extrazz skrev:
En polisbill gör väl max en 250 om de verkligen får maxa ut  Somsagt inte några större problem att köra ifrån en om man skulle vilja. Dock så kallar de på förstärkning eller helikopter och då är det i stora drag omöjligt. 
För det mesta släpper de för att de blir för farligt för övriga i trafiken. I många av filmerna är det ju slöa gamla bussar etc.  Säpo's bilar går rätt så hyggligt ändå.

Har ni sett klippet där de förföljde en MC förare genom hela Stockholm i över en timme där ligger de på rätt så bra får jag säga och att köra ifrån snuten är svårt. (Hela klippet/jakten har blivit uppmärksammad då mc föraren körde ihjäl sig. även fast polisbilarna lågt säkert ett par km bakom.)

Nej jag tycker inte om GR var kul första filmen men att ligga 300km7h nonstopp är tråkigt. Roligare med GIS isf även om det är mycket skit där med.

Och när furstenhoff ska försvara grabben på mc gör han stor tabbe.  Kan inte lägga allt på poliserna då grabben verkade ha de som hobby att köra som en idiot.

Efter att ha sett filmen (visserligen bara från ena polisbilen) så tycker jag de har handlat helt rätt.

Jo de har visst inte läckt ut andra filmer men den var ca 11 minuter lång.   Att som hojåkarnas "försvarare" försvara det var att gå under helt.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
3 maj 2012
#35
Fursten var som sagt med i kalla fakta debatten, och "alla" "vet" att det är han som är GR, men polisen kan inte bevisa det innan de lyckats stoppa honom och fått av honom hjälmen, innan dess har de så att säga fuck-all att gå på, är inte precis något unikt med svart hoj, svart raceställ och svart störtkruka med mörktonat visir...

Angående killen som dog under polisjakten som kalla fakta handlade om så var det han själv och ingen annan som valde att vrida på rullen och köra ifrån polisbilen, vad jag kunde tyda av filmen som kom ut från den första bilen så har han ingen aning om att snuten är efter honom förrän de kör upp nära honom och blinkar med blåljuset ute på E4. Han väljer då att vrida rullen i botten och dra, hade polisen försökt stoppa honom inne i stan (t.ex när han stod stilla i en rödljuskö) genom att helt sonika springa fram, slå i dödaren på styret och rycka nyckeln så hade kanske utgången blivit en annan, men det visste inte poliserna i bilen och de kan heller inte lastas för det, hade de misslyckats i sitt försök att stoppa honom vid ett rödljus hade han alla gånger dragit då också och risken att skada någon annan är större inne i stan än vad den är på E4...

Vad man däremot kan ifrågasätta är varför i hela friden snuten fortsätter mangla på i 240 knyck utan vare sig sirener eller blåljus även efter att de blivit avhängda? Även om en ZXR är en snabb cykel så lär den inte köra ifrån en helikopter, en helikopter som hade kontakt med cykeln redan när civilbilen "visar sig" för killen, så hur de motiverar att fortsätta köra som om de snott snutbilen kan jag över huvud taget inte förstå, särskilt inte när de kör utan blåljus/siren...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Muttley
3 maj 2012
#36
TS_quattro skrev:
Fursten var som sagt med i kalla fakta debatten, och "alla" "vet" att det är han som är GR, men polisen kan inte bevisa det innan de lyckats stoppa honom och fått av honom hjälmen, innan dess har de så att säga fuck-all att gå på, är inte precis något unikt med svart hoj, svart raceställ och svart störtkruka med mörktonat visir...

Angående killen som dog under polisjakten som kalla fakta handlade om så var det han själv och ingen annan som valde att vrida på rullen och köra ifrån polisbilen, vad jag kunde tyda av filmen som kom ut från den första bilen så har han ingen aning om att snuten är efter honom förrän de kör upp nära honom och blinkar med blåljuset ute på E4. Han väljer då att vrida rullen i botten och dra, hade polisen försökt stoppa honom inne i stan (t.ex när han stod stilla i en rödljuskö) genom att helt sonika springa fram, slå i dödaren på styret och rycka nyckeln så hade kanske utgången blivit en annan, men det visste inte poliserna i bilen och de kan heller inte lastas för det, hade de misslyckats i sitt försök att stoppa honom vid ett rödljus hade han alla gånger dragit då också och risken att skada någon annan är större inne i stan än vad den är på E4...

Vad man däremot kan ifrågasätta är varför i hela friden snuten fortsätter mangla på i 240 knyck utan vare sig sirener eller blåljus även efter att de blivit avhängda? Även om en ZXR är en snabb cykel så lär den inte köra ifrån en helikopter, en helikopter som hade kontakt med cykeln redan när civilbilen "visar sig" för killen, så hur de motiverar att fortsätta köra som om de snott snutbilen kan jag över huvud taget inte förstå, särskilt inte när de kör utan blåljus/siren...

240 var när de fortfarande hade han i sikte. De låg lite lägre för att inte avståndet skulle bli för stort senare. Sen ökar de igen för då är de en olycka. Fullt förståeligt.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
3 maj 2012
#37
tkd_rille skrev:
TS_quattro skrev:
Fursten var som sagt med i kalla fakta debatten, och "alla" "vet" att det är han som är GR, men polisen kan inte bevisa det innan de lyckats stoppa honom och fått av honom hjälmen, innan dess har de så att säga fuck-all att gå på, är inte precis något unikt med svart hoj, svart raceställ och svart störtkruka med mörktonat visir...

Angående killen som dog under polisjakten som kalla fakta handlade om så var det han själv och ingen annan som valde att vrida på rullen och köra ifrån polisbilen, vad jag kunde tyda av filmen som kom ut från den första bilen så har han ingen aning om att snuten är efter honom förrän de kör upp nära honom och blinkar med blåljuset ute på E4. Han väljer då att vrida rullen i botten och dra, hade polisen försökt stoppa honom inne i stan (t.ex när han stod stilla i en rödljuskö) genom att helt sonika springa fram, slå i dödaren på styret och rycka nyckeln så hade kanske utgången blivit en annan, men det visste inte poliserna i bilen och de kan heller inte lastas för det, hade de misslyckats i sitt försök att stoppa honom vid ett rödljus hade han alla gånger dragit då också och risken att skada någon annan är större inne i stan än vad den är på E4...

Vad man däremot kan ifrågasätta är varför i hela friden snuten fortsätter mangla på i 240 knyck utan vare sig sirener eller blåljus även efter att de blivit avhängda? Även om en ZXR är en snabb cykel så lär den inte köra ifrån en helikopter, en helikopter som hade kontakt med cykeln redan när civilbilen "visar sig" för killen, så hur de motiverar att fortsätta köra som om de snott snutbilen kan jag över huvud taget inte förstå, särskilt inte när de kör utan blåljus/siren...

240 var när de fortfarande hade han i sikte. De låg lite lägre för att inte avståndet skulle bli för stort senare. Sen ökar de igen för då är de en olycka. Fullt förståeligt.

Förvisso, de utgör dock inte desto mindre en fara för andra trafikanter, vad hade hänt om bosse 75 år och stel i nacken hade bestämt sig för att som vanligt byta fil utan att först kolla bakåt? Killen vet redan att snuten är efter honom  oavsett om de kör med blåljus eller ej, varför inte varna andra trafikanter på alla tänkbara vis när de redan blåst sitt "cover"?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Muttley
3 maj 2012
#38
TS_quattro skrev:
tkd_rille skrev:
TS_quattro skrev:
Fursten var som sagt med i kalla fakta debatten, och "alla" "vet" att det är han som är GR, men polisen kan inte bevisa det innan de lyckats stoppa honom och fått av honom hjälmen, innan dess har de så att säga fuck-all att gå på, är inte precis något unikt med svart hoj, svart raceställ och svart störtkruka med mörktonat visir...

Angående killen som dog under polisjakten som kalla fakta handlade om så var det han själv och ingen annan som valde att vrida på rullen och köra ifrån polisbilen, vad jag kunde tyda av filmen som kom ut från den första bilen så har han ingen aning om att snuten är efter honom förrän de kör upp nära honom och blinkar med blåljuset ute på E4. Han väljer då att vrida rullen i botten och dra, hade polisen försökt stoppa honom inne i stan (t.ex när han stod stilla i en rödljuskö) genom att helt sonika springa fram, slå i dödaren på styret och rycka nyckeln så hade kanske utgången blivit en annan, men det visste inte poliserna i bilen och de kan heller inte lastas för det, hade de misslyckats i sitt försök att stoppa honom vid ett rödljus hade han alla gånger dragit då också och risken att skada någon annan är större inne i stan än vad den är på E4...

Vad man däremot kan ifrågasätta är varför i hela friden snuten fortsätter mangla på i 240 knyck utan vare sig sirener eller blåljus även efter att de blivit avhängda? Även om en ZXR är en snabb cykel så lär den inte köra ifrån en helikopter, en helikopter som hade kontakt med cykeln redan när civilbilen "visar sig" för killen, så hur de motiverar att fortsätta köra som om de snott snutbilen kan jag över huvud taget inte förstå, särskilt inte när de kör utan blåljus/siren...

240 var när de fortfarande hade han i sikte. De låg lite lägre för att inte avståndet skulle bli för stort senare. Sen ökar de igen för då är de en olycka. Fullt förståeligt.

Förvisso, de utgör dock inte desto mindre en fara för andra trafikanter, vad hade hänt om bosse 75 år och stel i nacken hade bestämt sig för att som vanligt byta fil utan att först kolla bakåt? Killen vet redan att snuten är efter honom  oavsett om de kör med blåljus eller ej, varför inte varna andra trafikanter på alla tänkbara vis när de redan blåst sitt "cover"?

Nu spårar vi utanför ghostrider.
De var inte så mycket trafik dock på e4an. Och de hade i princip blåljus igång hela tiden från 5 minuter in i filmen, att folk är blinda är sorgligt bara det. Med tanke på de var mörkt i sista delen av filmen.


Sök