3230
Sök

HJÄLP Audi a4 -04 nycklar

Bahamas
45 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Tja alla,

För c.a 2veckor sedan köpte jag och min Sambo en Audi A4 2.4 V6. Nu har den ena nyckeln börjat att strula till
det för mig sad Har gjort som det har sagts på vissa forum inlägg med att trycka lås/öppna knappen på nyckeln samtidigt som jag startar bilen och visst fungerar det för stunden men sen får jag göra om processen om och om igen vilket är lite tråkigt. Någon annan som har upplevt detta besväret?

P.s har även bytt batteriet vilket jag först och främst trodde det berodde på.

Tack på förhand.

Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.

77 Inlägg
2 maj 2012
Ring firman och be dem ge dig två nya nycklar, garantin ska täcka det med ! wink

77 Inlägg
2 maj 2012
BTW Hur kunde du gå från saab till audi ..

2 665 Inlägg
2 maj 2012
Grekooz skrev:
BTW Hur kunde du gå från saab till audi ..

Man blir förståndigare med tiden......

(hahahahaha)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Bahamas
45 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Håll er gärna till topic

Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.

2 665 Inlägg
2 maj 2012
Åk till VAG o be dem göra en kontroll med datorn. (Felkoder)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Bahamas
45 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
Ok, någon aning om vad en sån kontroll kan kosta? Plånboken är lagom platt i månad neutral

1 515 Inlägg
2 maj 2012
ChanelsPappi skrev:
Ok, någon aning om vad en sån kontroll kan kosta? Plånboken är lagom platt i månad neutral

En fel-sökning kostar runt 5-600kr, och då kan de eventuellt släcka dessa felkoder också.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Bahamas
45 Inlägg
2 maj 2012
Trådstartare
OK. Får nog lugna mig till löning då, behöver prioritera fälgarna känns det som just nu smile) Tack ska ni ha.

77 Inlägg
4 maj 2012
Ja man blir väl det, eller? ( med tanke på golfen du kör) hahaa ;b

1 335 Inlägg
4 maj 2012
ChanelsPappi skrev:

Finns att köpa OBD2 på ebay eller blocket/tradera. Då kan du kolla felkoder själv å ev kvittera dem.

Edit. ca 400-600kr
Senast redigerat av F-Tar (4 maj 2012)

B5 #001

Bahamas
45 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Ahfan, se där man lär ju sig nytt varje dag här på garaget känns det som. Tack för svaren smile) Återkommer när det är åtgärdat.

1 515 Inlägg
4 maj 2012
F-Tar skrev:
ChanelsPappi skrev:

Finns att köpa OBD2 på ebay eller blocket/tradera. Då kan du kolla felkoder själv å ev kvittera dem.

Edit. ca 400-600kr

Man skall dock vara försiktig när man handlar dessa, läste att en hel del inte fungerade vid SRS Släckning, men resten av felsökningen och släckningen funkade felfritt. Bara en tanke om man enbart köper pga av SRS smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Sök