3075
Sök

Koppla baslåda med lågnivå adapter, blir bara FEL!!

17 Inlägg
16 februari 2007
Trådstartare
Har en BMW med Business Stereo (ingen lågnivå) och hade tänkt koppla in ett steg med en baslåda.

Baslådan kommer från min andra bil där BRL har installerat allt, ett bryggat 4xkanaligt steg som går till en bas.. funkar klockrent.

Ville ha lite mer kräm i BMW:n så ja flytta över basen o steget. Köpte en koppling på BRL som jag kopplade in på de bakrehögtarna + till + och - till - enligt anvisningarna, sen kopplade jag remoten till en baklyckta.

Drar igång Stereon och ljud kommer det samtidigt som en hög "störning" som låter hela tiden.

Har kollat så att inget glappar, jordning och lågnivå och ström ligger så långt ifån kablarna räcker.. VAD ÄR FELET.. kopplat rätt med de blir ändå FEEEL

Nån som vet nått??!

Kettunen
16 februari 2007
Remote ska du ha i stereon.. Oftast en Blå kabel

51 Inlägg
17 februari 2007
Remote ger bara 12v+ när tändning är på... kan gå till vilken 12v som hellst som är konstant efter tändning är på, om det är så du vill ha. kan ha egen brytar till den å.

Eller ha konstant 12v+ för å testa den bara !

kanske en dålig Jord du har. testa byt jordpunkter.

17 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
Mmm.. får testa byta lite då. Men har dragit jorden till minuspolen på batteriet (Sitter i bagaget)

Remoten satte jag på baklyktan som ger ström +12v när bilen startas, steget indikerar att allt är OK.

Kan iofs va nått litet skit som glappar vart med om de förut inte kul..

1 878 Inlägg
27 februari 2007
remoten på baklampan? själv kör jag remoten från stereon (blå/vita kabeln) till slutsteget. funkar alledes utmärkt!
man ska väl alltid ha remote kabeln i steget vad jag vet?!?

ps: färgen på blå/vita kabeln varierar nog från bil till bilmärken

du får fram med mät instrument och mäta lite där smile

Sök