3347
Sök

Saab 9000 tjuvar luft känns det som?

45 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Tjena

När jag varvar upp/gasar på så känns det som att bilen går lite, lite ojämnt. Det är inget man inte tänker på om man inte vet om det, det känns knappt. Men för mig som tänker på det så stör det mig lite.

Jag har ett steg 3 chip i den men inget öppet luftfilter som han rekommenderade mig att sätta i, det låter väl vettigt?

Kan det ha något med att den går lite lite ojämnt på gaspådragningar? Om jag köper luftfilter så kommer det vara ett JR eller KN filter.

Mvh

Saab 9000 A50 -98 Steg 3 Maptun

Bilälskare
283 Inlägg
6 maj 2012
ojämnt menar du i laddet eller hur menar du?

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

45 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
klawd22 skrev:

Eftersom jag inte kan något om bilar så vet jag inte, men det kan vara laddet, ingen aning. Men öppet luftfilter är väl alltid bra att ha på trimmade bilar?

Bilälskare
283 Inlägg
6 maj 2012
Saab91 skrev:
klawd22 skrev:

Eftersom jag inte kan något om bilar så vet jag inte, men det kan vara laddet, ingen aning. Men öppet luftfilter är väl alltid bra att ha på trimmade bilar?

ja de hjälper ju liiite men inte super mö. å du hade steg 3 sade du.. e där nått annat än steg 3?? avgassystem spridare eller annat??

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

45 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
klawd22 skrev:
Saab91 skrev:
klawd22 skrev:

ja de hjälper ju liiite men inte super mö. å du hade steg 3 sade du.. e där nått annat än steg 3?? avgassystem spridare eller annat??

Japp, ett steg 3 chip, egentillverkat avgassystem är det jag vet iaf smile

Bilälskare
283 Inlägg
7 maj 2012
Saab91 skrev:
klawd22 skrev:
Saab91 skrev:

Japp, ett steg 3 chip, egentillverkat avgassystem är det jag vet iaf smile

ok

93 Inlägg
9 maj 2012
Kolla alla vacumslangar speciellt den till map sensorn på torpedväggen, provtryck. kolla felkoder kan ligga något på tex lambda. kan även vara magnetventilen som kärvar.

Bilälskare
283 Inlägg
9 maj 2012
kolvringen_ skrev:
Kolla alla vacumslangar speciellt den till map sensorn på torpedväggen, provtryck. kolla felkoder kan ligga något på tex lambda. kan även vara magnetventilen som kärvar.

hade de vatt magnetventilen hade den inte reagerat så..

Sök