3379
Sök

RS-lampa Mercedes 190E -88 blinkar till ofta och random

23 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Tjena! smile

Har en Mercedes 190E -88 där RS-lampan (står inte SRS) blinkar till helt random när jag kör, och även när jag står på tomgång. Kontrollampan har alltså röd bakgrund och vit text, sitter till höger på instrumentpanelen.

Nån som vet vad det kan va och hur man fixart? Började komma igår efter det att jag höll på och bytte säkringar (satte även dit säkringar där det inte fanns några tidigare.)

Mvh Opelvemo

5 111 Inlägg
1 maj 2012
Har du airbag i bilen?

23 Inlägg
1 maj 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Har du airbag i bilen?

Ja, på förarsidan. smile

5 111 Inlägg
2 maj 2012
Då var det som jag misstänkte. Den har samma betydelse som modernare SRS-lampor kan vi konstatera då.

Jag har själv en 1985 års W123 utan airbag, men med bältesförsträckare (och märkningen "RS" på bälteslåsen), men jag har ingen RS-lampa i instrumentet, däremot hörde jag från en som hade en 85 års W123 med airbag att den även hade en lampa märkt RS i instrumentet...

Min tanke var om de på de nyare bilar varnar även för fel på bältessträckarna på bilar utan airbag, men då är det helt enkelt airbaglampan då. Var felet ligger vet jag ej.

23 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Då var det som jag misstänkte. Den har samma betydelse som modernare SRS-lampor kan vi konstatera då.

Jag har själv en 1985 års W123 utan airbag, men med bältesförsträckare (och märkningen "RS" på bälteslåsen), men jag har ingen RS-lampa i instrumentet, däremot hörde jag från en som hade en 85 års W123 med airbag att den även hade en lampa märkt RS i instrumentet...

Min tanke var om de på de nyare bilar varnar även för fel på bältessträckarna på bilar utan airbag, men då är det helt enkelt airbaglampan då. Var felet ligger vet jag ej.

Mjoo, skumt var det, men tack för svar! Det konstiga är att det fixade sig när jag tog en extra titt på säkringarna (bytte några, satte dit dem rätt, etc), inte sett det sen dess yikes

Nu är det bara motorkontrollampan som lyser till då och då...speciellt när jag kört och sen saktar ner till typ 30-40kmh..vad kan det vara? Eller borde jag starta en ny tråd för just Mercedes E190 Motorkontrollampa låg hastighet?
Senast redigerat av opelvemo (11 maj 2012)

Sök