Jag tar gärna emot tips, för och emot, vad som enligt er lönar sig och köpa. Just nu velar jag emellan Subaru Impreza, Toyota Supra (absolut manuell, vilket kanske försvårar situationen lite speciellt med budgeten?), Mitsubishi EVO eller möjligen en Nissan Skyline.
Vill ha "most value for money" så att säga och en jävligt rolig bil som inte lämnar mig på vägen om jag bestämmer mig för att ta en lång road trip runt Europa. Kul till bankörning (ej drifting), men realistisk även som bruksbil.
Budget upp till ca. 8000-högst 10000€ men om jag kommer undan med mindre så superfint. Däremot vill jag även ha sköna ljud och power, vilket alltså betyder att jag inte söker något i originalskick. Men jag vill att den är byggd med kvalitetsdelar så att jag inte genast kör sönder den heller - Subarun känner jag ändå till och vet lite vad man skall söka i denna prisklass och vilka delar som bör bytas ut, men med de andra tre märkena så vet jag inte vad det går och få för en sådan här summa (= är det bara projektbilar som genast kräver en massa investeringar, eller kan jag få en faktiskt bra OCH snabb bil).
Där runt tiotusen så ligger iallafall Subaruna (1998-2000) jag kollat på (i Finland, i Storbritannien hälften billigare
), men t ex en Supra eller Skyline skulle jag antagligen kunna få billigare?
Vad skulle ni köpa med denna budget?