2255
Sök

värmeproblem golf2 -88

31 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
Har problem med värmen i bilen.
det kommer värme i början,men efter en liten stund så lägger värmen av så det bara blåser kallt.

Har bytt termostaten,kylet.vattenpumpen,kylvätskeröret som går från värme elementet till vattenpumpen.
har kollat värme elementet och det är inte täppt.

bilen har normaltemp när jag kör.

Någon som har en ide vad det kan vara för fel.

Honda The Power Of Dreams

5 Inlägg
3 januari 2006
hej kristian_82..
det finns som en termostat mellan blocket och värme elementet.. dom stänger när motorn blir för var för att inte värme elementet ska skjuta..
ta bort denna (syns väl vid toppen av torpeden) och sätt en rör stump i mellan och testa... lycka till

31 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
tack för tipset,ska testa det i morgon

31 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
Får tacka TOo_x3m  så mycket för svaret,för det var just det problemet var,så nu har man go värme i bilen igen.

3 Inlägg
28 februari 2007
TOo_x3m skrev:
hej kristian_82..
det finns som en termostat mellan blocket och värme elementet.. dom stänger när motorn blir för var för att inte värme elementet ska skjuta..
ta bort denna (syns väl vid toppen av torpeden) och sätt en rör stump i mellan och testa... lycka till

Har samma problem med värmen i min jetta 88:a.
det kommer värme i början,men efter en liten stund så lägger värmen av så det bara blåser kallt.
bytt termostaten.vattenpumpen,motortemp helt normal.
bilen har normaltemp när jag kör.
finns det nåt annat o kolla?finns det en sån extra termostat i jettan oxo som du beskriver?

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
28 februari 2007
du ser om det sitter några extra grunkor på slangarna till värmepaketet..

31 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
låter som det vore samma problem jag hade,så finns säkert  en sådan termostat där.

Sök