Kopplingen lämnas in imorgon på balansering,, dom kör kö system på max 8 Dagars väntetid. Så det är bara att räkna dagar, och montera i Sparco stolar så länge. det börjar lukta sommar nu ta mig fan!!!!!!!!!!
Japp då är allt klart för att monteras ihop ikväll, svänghjul/tryckplatta är färdig balanserat och ny slabcylinder är införskaffad. hoppas det blir lite natt bus idag
Så nu har jag kört slut på 25 liter E85 = 7-8 mil . Bilen går gött, men vid varvstopp (Hjulspinn) så vill den dö? vrider av och på tändningen, och bilen startar igen ??? Detta skall vi titta på idag. Men idag skall det mappas upp så även 3,an släpper .
Hoppas att allt håller lika fint som igår. Skall försöka ta en lite film snart
Fick åkt på min första bilträff på jäkligt länge i Kungälv i Söndags. Dock så fick vi inte riktigt löst problemet med att den vill dö vid 7000rpm och uppåt
Men vevaxelgivar kabeln ser ut att fått en klämskada vid växellådsmonteringen, så den skall bytas och även lite små pill med Nira inställningar, så borde det nog funka riktigt bra att fläska på med varv å ladd
För övrigt går bilen jääävligt fint, och låter otroligt gott
Bilen går otroligt rent och fint, dock så vill den fortfarande dö vid höga varv och vid hjulspinn mm mm.
Så nu skall vi byta ut hela pluskabeln från batterit då den också blev klämd under växellådsmonteringen.
Nira säger hela tiden att det är något fel med Vevaxelgivarn? Så troligtvis läcker det ut massa plus ström, som gör att vid höga varv så blir det så mycke ledande ström att vevaxelgivarfen spårar ut helt?
Sista teorin nu innan man tappar hoppet totalt... Men funkar det kommer bilen gå otroligt fint sedan.