3423
Sök

Plastning av låda+blåa positionsljus

82 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
#1
Goddag!

Det är så att jag håller på och plastar en baslåda till min kärra och stöter då oh då på några väldigt irriterande problem. Enligt bruksen på väven så ska det gå att lägga 5 lager fiber innan man måste på med ett nytt lager plast, men det verkar inte stämma.  Jag måste dra på ett lager plast mellan varje lager fiber, och sen rolla ut det. Någon som vet vad jag gör för fel, och om jag gör fel?


Sen har jag petat i blåa dioder i mina positionsljus, och undrar om det är lagligt att köra med det!

Ha en fortsatt trevlig eftermiddag.


/chipster

...med bakändan i väggrenen...

148 Inlägg
28 februari 2007
#2
jag la på plast mellan vaje lager på mitt bygge.. tror man ska göra så iaf..


666 Inlägg
28 februari 2007
#3
Blåa positions ljus är inte lagligt... det får BARA vara vitt och gult ljus framåt...

//Silver


82 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
#4
Ok! tack för era svar!

...med bakändan i väggrenen...

Whitetrash
589 Inlägg
28 februari 2007
#5
vitt Eller gult ljus är de väl ändå.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
28 februari 2007
#6
Jag gjorde på följande sätt att först la jag ett lager i "bottoen" av polyester sen 1 lager glasfiber och sen ett lager polyseter igen sen är det bara lägga lager på lager av glasfiber och rolla mellan varje, funka för mig men jag hade bara 3 lager mellan varje stelningsfas.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

med lem
1 925 Inlägg
28 februari 2007
#7
jag la först bara polyester på tyget o lät de stelna för att får en lite stelare yta att jobba på,,,sen la jag 2 lager g-väv o la plast på det , det funkade helt kanon smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
1 mars 2007
#8
silverbird skrev:
Blåa positions ljus är inte lagligt... det får BARA vara vitt och gult ljus framåt...

//Silver
Jodå dom e lagliga...när han står still,men så fort bilen körs är dom olagliga.Jag vet,för jag hade en trevlig pratstund me polisen i lördagsnatt om mina i fronten.Plus att dom va på mig om samma sak i somras  när jag hade en Sierra med dioder i strålkastarna...men så länge du står parkerad så kan dom inte göra nåt åt d,bara när du kör,dvs är i trafik.

Stolt far till Freddy 18/12-08


Sök