ok nu böjar jag bli gråtfärdig på riktigt....
skulle få en ny turbo skickad iaf inga konstigheter så jag åkte ner i garaget å skulle skruva av gamla snurran. upptäcker då att det är kladdigt med olja från andra cylindern framifrån räknat och ner genom grenröret i turbon å ut i avgassystemet.
lossar å kollar kammarna om man ser nåt konstigt där
hittar inget som verkar fel så har lossat toppen kollat om ventilerna e täta mot förbränningsrummet vilket dom är, till och med plockat ut ventilerna både insug å avgas på nr 2 å inget konstigt, raka och fina osv. topp packningen verkar ha hållt tätt runtom överallt verkar inte va nån spricka från nån oljekanal, kolvringarna verkar fräscha, (komptestade också för nån dag sen och alla cylindrar låg på 8 bar prick) syntes ingen bränd olja eller liknande på kolven utan var helt blank och fin osvosvosv.
så kort å gott har jag rivit mer än halva motorn å hittar inget fel?!?!?!
VAD F*N KAN DET VARA!?!?! blir så ledsen å besviken på dehär!!!!
kan det ha nå med att slangen till vevhusventilationen som går till insugsröret inte var ikopplad när den var igång?
har ett oljefilter förflyttarkit installerat och då sitter det en kloss med 2 AN10 på där filtret sitter orginal som det står IN och OUT på, då har jag dragit från out till oljekylarekylare, från kylaren till nästa block som filtret sitter på där satte jag den på IN sen från OUT på filterblocket till IN på klossen vid blocket. är det felkopplat?
när bilen var igång låt oljetrycket på 4,2-4,5 vid 1500 rpm
upptäckte även vad jag tror ha blivit en spikning på 1:ans cylinder om nu kammen stått en kugg fel då när tändningen var åt helvete.
såhär såg det ut
lika dant i toppen
men det kan ju knappast ha nån betydelse att den spottar ut olja i cylinder 2?
verkar inte va nåt fel nånstans förutom märkena..
snälla hjälp mej vänner...börja tappa hoppet.
MVH//Johan