Okej men ladda ett kg innan å nu laddar den 0,6 alltså går den sämre. Kan dr va att org grenröret flödar skit dåligt eller?
Nepp det är något annat fel på din bil. Hade originalgrenröret flödat skitdåligt, du hade ställt upp laddtrycket sjukt mycket o du byter till ett mycket bättre grenrör så kan trycket på din mätare sjunka fast bilen går bättre.
Oki skumt som satan iaf. Med ett lägre laddtryck på mätaren så bör den gå smärre fast ett grenrör med bättre flöde
Mätaren i bilen mäter trycket i insuget. Ändrar du så motorn kan ta in mer luft (med tex ett större grenrör) så kommer mätartrycket sjunka för att motorn får in mer luft o således sjunker trycket i insugen. Inte så skumt :-/
Nepp det är något annat fel på din bil. Hade originalgrenröret flödat skitdåligt, du hade ställt upp laddtrycket sjukt mycket o du byter till ett mycket bättre grenrör så kan trycket på din mätare sjunka fast bilen går bättre.
Oki skumt som satan iaf. Med ett lägre laddtryck på mätaren så bör den gå smärre fast ett grenrör med bättre flöde
Mätaren i bilen mäter trycket i insuget. Ändrar du så motorn kan ta in mer luft (med tex ett större grenrör) så kommer mätartrycket sjunka för att motorn får in mer luft o således sjunker trycket i insugen. Inte så skumt :-/
Japp håller med att de inte e så konstigt att jag får mindre laddtryck med bättre flöde . Men rent så går inte bilen bättre med 0,6 i ladd mot innan som hade 1kg, efter som jag fått bättre flöde så måste man kompensera upp laddtrycket ellerhur? Kan säga att motorn sitter i en 740 t5 å nä de finns ingen laddtrycks styrning utan då får man justera manuellt på wg staget. Eller du tror fortfarande att de e annat fel på min bil?
Oki skumt som satan iaf. Med ett lägre laddtryck på mätaren så bör den gå smärre fast ett grenrör med bättre flöde
Mätaren i bilen mäter trycket i insuget. Ändrar du så motorn kan ta in mer luft (med tex ett större grenrör) så kommer mätartrycket sjunka för att motorn får in mer luft o således sjunker trycket i insugen. Inte så skumt :-/
Japp håller med att de inte e så konstigt att jag får mindre laddtryck med bättre flöde . Men rent så går inte bilen bättre med 0,6 i ladd mot innan som hade 1kg, efter som jag fått bättre flöde så måste man kompensera upp laddtrycket ellerhur? Kan säga att motorn sitter i en 740 t5 å nä de finns ingen laddtrycks styrning utan då får man justera manuellt på wg staget. Eller du tror fortfarande att de e annat fel på min bil?
Om bilen går sämre nu så är det något annat fel.
Att man tappar lite av mätarladdtrycket när man får bättre flöde är inget som ska kompenseras, du har fått ett högre tryck i cylindrarna än ett lägre. Att bilen går från 1,0 till 0,6 bar kan jag inte tänka mig pga ett grenrörsbyte om både det gamla o nya va i någorlunda skick.
Mätaren i bilen mäter trycket i insuget. Ändrar du så motorn kan ta in mer luft (med tex ett större grenrör) så kommer mätartrycket sjunka för att motorn får in mer luft o således sjunker trycket i insugen. Inte så skumt :-/
Japp håller med att de inte e så konstigt att jag får mindre laddtryck med bättre flöde . Men rent så går inte bilen bättre med 0,6 i ladd mot innan som hade 1kg, efter som jag fått bättre flöde så måste man kompensera upp laddtrycket ellerhur? Kan säga att motorn sitter i en 740 t5 å nä de finns ingen laddtrycks styrning utan då får man justera manuellt på wg staget. Eller du tror fortfarande att de e annat fel på min bil?
Om bilen går sämre nu så är det något annat fel.
Att man tappar lite av mätarladdtrycket när man får bättre flöde är inget som ska kompenseras, du har fått ett högre tryck i cylindrarna än ett lägre. Att bilen går från 1,0 till 0,6 bar kan jag inte tänka mig pga ett grenrörsbyte om både det gamla o nya va i någorlunda skick.
Hm skumt fattar fan inte de ska manbehöva slänga på org igen å se vad den laddar igen? Laddar den 1 då så får man slänga på Japan igen å höja laddet