3561
Sök

Basen spelar inte!

3 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
tjena! började koppla bas och slutsteg i en e61 här om dan och kopplade slutsteget via en hög/låg nivå omvandlare! slutsteget fungerar och startar när jag sätter på strömmen men då spelaren börjar spela så spelar inte basen något! hög/låg nivå omvandlaren kopplade jag från dom bakre högtalarna! har jag kopplat något fel då basen inte spelar?

3 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
Det finns ingen skilld plus och jord på den

3 187 Inlägg
16 maj 2012
Quake89 skrev:
tjena! började koppla bas och slutsteg i en e61 här om dan och kopplade slutsteget via en hög/låg nivå omvandlare! slutsteget fungerar och startar när jag sätter på strömmen men då spelaren börjar spela så spelar inte basen något! hög/låg nivå omvandlaren kopplade jag från dom bakre högtalarna! har jag kopplat något fel då basen inte spelar?

kollat inställningarna på steget?
vad är det för steg och bas?

3 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
Ändrade nog på inställningarna på steget men hände inget! Har spl 1200d ti slutsteg och 2 10" spl basar

742 Inlägg
16 maj 2012
Fader på stereon? Står den i rätt läge så du inte bara kör front?
Är förstärkarna på i stereon? Går att stänga av i vissa!
Lägg fingertoppen mellan pinnen och ringen på lågnivå kabeln som går in i steget så ska det brumma om steget och basen fungerar! Gör det så har du fel före kabeln, om det inte brummar, fel mellan ditt finger och basen!

Opel Astra Kombi | VW Polo Variant Open Air | VW Lupo | VW Golf 4 Kombi
www.BilstereoOnline.se - Overloud, SP Audio, SPL Lab

Sök