Tja, som rubriken lyder har jag ingen gnista i min 940i. Har ingen gnista från tändspolen, har även bytt tändspole & boxar men utan resultat. Bilen har stått stilla i ett garage i 1 månad, den gick klockrent innan men nu är hon död.. Nån som har någon idé? Mvh
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Får inga felkoder, lr jag får bara "blinkningar" från 2 hål. Jag har ström fram till spolen men inte vidare därifrån. Bytt svänghjulsgivare, boxar, spole. Va f*n kan det vara?
Får inga felkoder, lr jag får bara "blinkningar" från 2 hål. Jag har ström fram till spolen men inte vidare därifrån. Bytt svänghjulsgivare, boxar, spole. Va f*n kan det vara?
Blinkningarna är felkoderna....
Senast redigerat av Dixieman (14 maj 2012)
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Blinkningarna är felkoderna....
Ja.. jo.. kanske var lite otydlig, alltså jag får ut inte ut några felkoder från dessa två, 1-1-1.. men jag har för mej att man ska få ut koder i iaf. 3 st hål?.. kan ha fel..
addek: Nu vet jag inte riktigt om du och jag tänker på samma sak men alla Volvos gamla insprutare har en tändningsmodul, även kallad tändslutsteg, sitter på vänsterframskärm även på 240i.
240bns: Pumpen surrar, stiften har jag faktiskt inte kollat om de blir blöta.. Spridarrelät ska jag ta en titt på.
Sådär problemet löst! Det var antingen glappkontakt någonstans eller felkopplat, tog och kollade igenom kablarna ohc kopplade om allting så jag var 100 på att det vart rätt och nu startar hon. Tack för alla svar.