3418
Sök

Hjälp med svensk registrering av en Singel Supra

11 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Behöver någon som hjälper mig att registrera in en Toyota Supra Mkiv från England (singel-konvernterad i england).

Någon som kan ta sig an detta? alt vet någon som gjort detta tidigare ?

270 Inlägg
13 maj 2012
Man får börja med att bygga om till original igen.

German Engineering
9 083 Inlägg
13 maj 2012
Citerar en text från SFROs bygghandbok smile

"Ett kort svar: Nej, idag finns det inga sätt att få ett sånt bygge lagligt. Dels är det för mkt effekt, dels kan du inte regga med en motor som ändrats på något sätt (från dubbelturbo till singelturbo)"

Rekommenderar att du bygger om till original för att få Supran igenom besiktningen.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

11 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
Men hur går det då vid den årliga "vanliga" besiktningen ? Får man bygga om inför varje besiktning ?!?!

318 Inlägg
14 maj 2012
För den vanliga besiktningen så brukar de funka att få igenom den, Men har du otur och får nån tråkig gubbe så kan de bli problem. Känner några som besiktigat med singel utan problem. Om du är intresserad så har ja original twinturbos liggande, även en original IC, mm.
Mvh Johan

11 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
hmm ok, du vet ingen som kan fixa hela inreggningen ?

318 Inlägg
14 maj 2012
yes; nja, vet inte va företaget heter, men de ska finnas ett nere i stenungssund som importerar supror vet ja, och dom reggar där nere. En kompis köpte sin via dom för några år sedan. Men ska du svenskregga den så måste den va original. Annars vet ja inte om ESC elr nåt annat företag kanske kan fixa de? Bara att ringa runt och fråga smile

carzy
461 Inlägg
14 maj 2012
stewii skrev:
yes; nja, vet inte va företaget heter, men de ska finnas ett nere i stenungssund som importerar supror vet ja, och dom reggar där nere. En kompis köpte sin via dom för några år sedan. Men ska du svenskregga den så måste den va original. Annars vet ja inte om ESC elr nåt annat företag kanske kan fixa de? Bara att ringa runt och fråga smile

Det är antagligen Jens på Racecooling. Han reggade in min skyline åt mig.

Numret dit är 0708488268, Ring och hör med honom TS!

Team BSG

Jackass
799 Inlägg
14 maj 2012
Vet att det finns en film upplagd här på garaget som handlar just om en killes import av en bil från england, den innehöll mycket matnyttigt om ämnet, se om du inte kan hitta den.

Edit: Hittade den!

http://www.garaget.org/video/104629

Här har han även skrivit ett blogginnlägg med summering av kostnader mm:

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=105814
Senast redigerat av Hunted (14 maj 2012)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
14 maj 2012
Jens Nylander nere i Stenungssund fixade både min å min brors bil (R33 GTR och en Supra MKIV TT)
den kom till sverige första februari, och eftersom vi inte hade så bråttom att få hem dem pga vädret så hämta vi dem den 14 april,

allt gick jättebra hos dem och bilar var helt körklara osv smile så kontakta han å kolla om han har orginal grejer liggandes,

Installatör
773 Inlägg
18 maj 2012
kan starkt rekomendera jens.! mycket bra gubbe å funkar fin fint!

"Ölen In, Böseblicken på"

Sök