2502
Sök

Äkta eller kopior

6 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
hej jag har fått R fälgar av en polare och nu vill ja vet om dom är äkta eller kopior hur ser jag om dom är äkta eller ej kan nån hjälpa mig med det fälgarna finns i mitt foto album

458 Inlägg
26 april 2012
Ser ut att vara the real deal faktiskt, kan inte lova dig säkert men Jag vill minnas att Volvo's R-gravering ser lite klumpigare ut än eftermarknads kopior.
Mvh John

6 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
tackar för svaret är själv väldigt osäker så det är bäst att fråga nån som vet lite mer om R fälgar

1 679 Inlägg
26 april 2012
Ser ut som äkta smile
Men jag vågar inte heller lova 100% smile

904 Inlägg
26 april 2012
det märker du när du sätter dom på bilen på kopior måste du ha en plast ring på navet som centrarar fälgen

AUTOTECH S60 power

2 452 Inlägg
26 april 2012
du kan även kolla på baksidan av fälgen volvo brukar stansa in nått nummer om det är deras orginal...

döden kommer tillbaka

517 Inlägg
26 april 2012
Det där är piratfälgar till 100%.

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 april 2012
Äkta kopior smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

458 Inlägg
26 april 2012
Putteliten skrev:
Kopior!

Kolla sidan 24, där har du dom fast utan R. Kolla kanten på dom.
http://accessories.volvocars.com/Access … _IT_ES.pdf

Det du länkade till var ''Titan'', egentligen ingen r-fälg då den satt på t-5r och inte på R, såsom s60r eller v70r fälgen tråden handlar om är ''Pegasus'' och går att få i upp till 18 tum ifrån volvo. Det är dessa som det görs kopior av, allt ifrån 17 till 20 tum i dagens läge smile
Egentligen kan man bara kalla Volans, Comet och Pegasus för R fälgar, möjligt dock att Titan förtjänar sin plats i denna tunna skara fälgar.
Mvh john

Supraman
2 300 Inlägg
27 april 2012
Detta är kopior.
Det ser man på formen, originalet är mjukare i formerna.
Man ser det på ekrarnas utformning, originalen e lite tjockare och för att R-oken ska gå fritt så smalnar ekrarna av precis där oken är.
R-märket, originalet är mjukare och större, plus att på kopiorna är det lutande benet indraget mot det raka benet i bokstaven R

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

arenwik
20 maj 2012
Jag undrar också om mina fälgar är äkta eller kopior ?? M5 E60. Kan man kolla detta på något sätt ?

huh?
10 427 Inlägg
20 maj 2012
arenwik skrev:
Jag undrar också om mina fälgar är äkta eller kopior ?? M5 E60. Kan man kolla detta på något sätt ?

Ja du kan titta om det står BMW på fälgarna tillsammans med tillverkningsdatum osv
finns inget sånt så är det förmodligen en kopia wink

arenwik
20 maj 2012
steifan skrev:
arenwik skrev:

Ja du kan titta om det står BMW på fälgarna tillsammans med tillverkningsdatum osv

Antar att detta står på insidan någonstans ?

huh?
10 427 Inlägg
20 maj 2012
arenwik skrev:
steifan skrev:
arenwik skrev:

Brukar finnas på baksidan av fälgens nav eller på ekrarna.

arenwik
20 maj 2012
steifan skrev:
arenwik skrev:
steifan skrev:

Brukar finnas på baksidan av fälgens nav eller på ekrarna.

Tackar!

Sök