3385
Sök

9-3 2,0T .. problem med lamdan?

83 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
Följande har inträffat.
Motorlampan började lysa när jag låg 110 på motorvägen. jävlar tänkte jag och åkte till BIVA i linköping där dom sa att det var fel på "förvärmning, ström utanför gränsvärde"
dom nollställde felkoden och motorlampan slocknade ett par dagar. samma sak ett par dagar senare. åkte tillbaka till en micklare i norrköping som bytte ut lamdan. lampan slocknade, men tändes några dagar senare igen. inga vårdslösa gaspådrag har gjorts. felkoden är densamma, fel på förvärmning och ström utanför gränsvärden.

vad innebär detta mera konkret? vet inte om till saken hör att kablarna från lamdan är skarvade, eller om det har någon betydelse att den är chippad?  kan det vara krypström?
ingen som helst skillnad på effekt alls.

överdrivet tacksam för alla svar eller tips på vad som ska\kan göras!

/sebbe, klerestig_sebastian@hotmail.com

179 Inlägg
1 mars 2007
Börja att kolla skarvarna, eftersom du misstänker det.
Är det "skarvat" med en kontaktstycke avsedd för väta?

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

83 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
antar att de är avsedda för väta eftersom det sitter i motorutrymmet? ingen sätter väl in kablar som inte ska klara väta? :o men å andra sidan vet jag inte! inte jag själv som bytt den. tack på förhud

179 Inlägg
1 mars 2007
Det skall man inte förutsätta, finns många som fulskarvar med vanliga "hobbyskarvar" vilket i sin tur oxiderar efter ett tag.

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

83 Inlägg
1 mars 2007
Trådstartare
jaha okej! jo jag ska hur som helst åka till BIVA här i Linköping där jag bor och kolla upp det här grundligt, förhoppningsvis är det nåt så "enkelt" som att de får byta ut hela kabeln till lambdan och sätta dit en utan skarv. det värsta som kan hända är väl att det är styrboxen, och då pratar vi ett par kronor misstänker jag :\
Fin bil förresten Carbon. Bilder på min kommer om ett tag, när jag lyckas att fatta hur fan jag lägger upp en som är godkännd tongue haha

Sök