3918
Sök

Laser blockerare eller fartkameravarnare?

19 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Tjenare!

Som man alltid säger så kör inte jag heller förfort! Men om man ni råkar göra de, så kan de bli väldigt dyrt!
Jag tänkte införskaffa mig en fartkamera varnare, men är de någon ni kan rekomendera? Någon som har en och är nöjd med den? Behöver ingen körlogg eller liknande.

Sen kom även tanken upp på om man kanske skulle skaffa sig en "vad dom nu heter" som gör att kameran/polisen som skjuter med laser inte kan få något värde på hur fort bilen åker.. Som på något vis stör ut deras laser.  Någon som testat på en sådan? Jag antar att de är på andra sidan lagboken att ha en sådan men vad kan följderna bli av en sådan? Vart kan man köpa dom? Fördelen med den är ju om polisen har en fartkontroll och står och skjuter själva med laserpistol så funkar den även då smile
Kan man få samma funktion i en apparat? smile

Tack på förhand..

904 Inlägg
19 maj 2012
jag kör med laser varnare den läser av det mesta smile

AUTOTECH S60 power

19 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Härligt! Jo men med den kan väl även Polisen få din hastighet på deras laserpistol. De var de jag funderade på om man kan bli av med. Rätt som de är står dom ju på andra sidan kullen å då har man ingen nytta av kamera varnaren längre tongue
Vet du vad din heter?

904 Inlägg
19 maj 2012
nä jag vet ju inte det allt är relativt kör du med laser störare polisen kommer märka det å ge dig böter på 4000 tusen kör du då bara 15km för fort så är det ju inte värt det men kör du då i 50km för fort kan dom ju inte ta kortet  men du får ju 4000kr i böter min känner ju av om polisen skjuter på 5 biler framför min bil å då hinner jag sänka min fart smile

AUTOTECH S60 power

19 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Jo de är väl så, kanske är bättre med en sån då:) var har du köpt din? modell?

arenwik
19 maj 2012
Funkar laservarnare då ? När dom står och mäter tycker jag dom tar en flera hundra meter bort.

904 Inlägg
19 maj 2012
jag köpte min på den sidan jo visst står dom långt bort å skjuter på dig men dom börjar ju alltid å skjuta på bilen framför dig så häng på nån som kör fort å ligg bakom så lovar jag dig att du hinner bromsa dom vinkar in bilen framför dig medans du hinner sänka farten å får köra vidare smile den har räddat mitt körkort många gånger smile

AUTOTECH S60 power

904 Inlägg
19 maj 2012
min laser varnare känner av fartkamror polisens mobila kamror laser vapen jo allt det bästa är ju att man inte behöver uppdatera dom som man behöver med en kamra varnare här ä en länk till laserstörare http://www.potatisgris.se/produkter/esc … mAodr3nZqQ

AUTOTECH S60 power

19 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Okej, lutar väl mot en "Cobra XRS 9445" då.. lasterstöraren va ju inte gratis direkt smile Tack för hjälpen smile

904 Inlägg
19 maj 2012
inga problem smile gasa på rätt sätt nu hehe

AUTOTECH S60 power

* Voff voff *
10 694 Inlägg
19 maj 2012
Tänk på att med en laserstörare stör du alltid ut polisens laser. Dvs även om du kör lagligt kommer dom stanna dig (om dom försökt mäta på din bil) och ge dig böter samt konfiskera laserstöraren.

Det är oxå värt att tänka på att brottet du då begår inte räknas som ett vanligt "trafikbrott" och du betraktas därefter (om du blir dömd) inte längre som "ostraffad", vilket kan ge problem om du t.ex. söker jobb som väktare eller liknande säkerhetsklassade yrken. Samma gäller om du blir tagen för att ha använt en laservarnare.

Om det är värt det eller ej är ju upp till var och en, men det kan ju vara bra att känna till iaf.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (19 maj 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

904 Inlägg
19 maj 2012
jo men en laservarnare ser ju ut som en kamra varnare så risken är ju ganska liten har min i vindrutan å har allt fastnat i alko kontroller etc med den där ingen polis som har sagt nåt än

AUTOTECH S60 power

19 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
De låter inte alls orimligt Brådhis smile
Tack för infon!

Sök