3313
Sök

Är det hit vi vill komma i trafiken. "hämnd aktioner"

119 Inlägg
20 maj 2012

hellre ger jag fan i det helt och hållet, än att jag fuskar ihop det...

Aldrig nöjd
804 Inlägg
20 maj 2012
discokapten skrev:
Dirtymike skrev:
Hemfridsbrott gäller även din vanliga personbil.

Nej, sluta hitta på.

6 § Den som olovligen intränger eller kvarstannar där annan har sin bostad, vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg, dömes för hemfridsbrott till böter.
Intränger eller kvarstannar någon eljest obehörigen i kontor, fabrik, annan byggnad eller fartyg, på upplagsplats eller på annat dylikt ställe, dömes för olaga intrång till böter.
Är brott som i första eller andra stycket sägs grovt, dömes till fängelse i högst två år.

https://lagen.nu/1962:700#K4P6

http://lawline.se/answers/11474 (ett annat, närliggande exempel)

Fartyg är en båt, inte en bil.

Hört talas om praxis?

Livet är för kort för att äga Volvo.

613 Inlägg
20 maj 2012
discokapten skrev:
Anderholm skrev:
attackhamster skrev:
2 gånger förra veckan höll jag på smälla i 2 olika rondeller... på samma dag

åker 2 bilar... brevid varandra in i en dubbel filling rondell.. han åker RAKT över min körbana.
jag bromsar för att inte smälla med honom.. tutar och blinkar med helljus. åker bakom honom till örebro´s
vanliga "hänga med bilen" ställe.. efter någon min följa jon så stannade han.. jag vevar ner rutan och säger.. "nästa gång så bromsar jag inte och då kan vi ha en rolig diskunion med polisen"  han såg ut som en hund som skämdes då han vet vad jag pratade om ( ps han finns på garaget.org ) 

ca 2-3 timmar senare så ligger jag bakom en polare.. in i en rondell.. ca 1-2 meter mellan honom och mig. då en röd saab kommer in i rondell i högfart. jag tvärbromsar hela bilen går upp på ställ. slår i vänster framhjul i rondell kanten... jag får "frispel" tutar MASSOR.. blinkar som en idiot.. nu är det som det är det vackra att denna saab ska in på stället där vi hänger.. jag lägger mig bakom... nu blir det en följa jon igen i ca 5-10 min på detta lilla område.. jag ser hur det sitter 5personer i bilen. efter mycket så stannar bilen.
jag hoppar ur min bil som en oljablixt. går fram till saaben.. SLITER upp dörren och inser att det är en tjej som kör... blondin på ALLT oxå.. ( kanske är fel att säga så )

jag skriker: VET DU VAD I HELVETE LAGARNA SÄGER OM RONDELLER och VÄJNING PLIKT ?

tjejen skakar och får fram ett.... ja...

jag skriker vidare: ANVÄND FÖR FAN DET DÅ.
och kastar igen dörren.. bra förbannad.
nu går jag till min bil just när jag ska hoppa in så hör man ljudet ifrån baksätet... FJANT.

jag sket i det.. hoppade in i bilen och körde till mina polare som har sett det hela och bara står och skrattar sad 

1  gjorde jag rätt?  som sa till?
2 skulle jag ha "gilla läget" och åkt vidare?
3 ringa polisen och förklara att dom där personer BÖR inte ha körkort?

jag har faktiskt fullt förståsle att visa kan förlora sitt lugn och få frispel på andra ... men våld..
nej.. där är jag inte än... men fan inte långt ifrån tongue

alla kan göra fel va det är mänskligt men vafan hade du slitit upp dörren och min sambo hade kört till exempel då hade du åkt ambulans och förmodligen hade jag fårr sitta tid eller fått dryga böter och samhällstjänst för spärrskaftet som krossat ditt ansikte.
för sliter man upp någons bildörr är det faktiskt samma brott som att du hade slitit upp våran ytterdörr på kåken du får helt enkelt inte göra så. och känner man sig hotad så kallas det självförsvar.

är man coll och vågar slita upp någons dörr och skrika som en jävla idiot då är man fan modig nog att ta konsekvenserna på det idiotiska beteende man har..
jag fick lära mig på yrkesutbildningen fordon inriktning transport ALLA i trafiken är idioter och du måste själv reagera och kontrollera situationen.

Tuffing.

Nej, det är inte samma brott.

Då fick du uppenbarligen en dålig utbildning.

det är exakt samma sak att slita Upp någons bildörr som att slita upp någons ytterdörr och börja gorma
och i trafiken beter sig huvuddelen av folk som idoter och då får man fan bita sig i näven och bromsa

1 532 Inlägg
20 maj 2012
Ett samtal till 11414 senare......
Polis behöver åklagarens tillstånd för genomförande av husrannsakan i ett fordon om inte person kan utsätta annan för direkt livsfara. Sa nej ingen får gå in i annans bil utan att det är straffbart= hemfridsbrott

613 Inlägg
20 maj 2012
exakt vad jag ville påskina med att man inte bara sliter upp någons bildörr utan att folk kanske reagerar i bilen till exempel handgemäng i självförsvar

613 Inlägg
20 maj 2012
låg senast ikväll bakom en Mb-trac 1500 eller en 1800 såg inte då det va rätt så dålig sikt
maskintrailer med en skotare på utan lysen bara en lgf-skylt han vingla över hela vägen nere och slickade diket sen över på andra sidan igen inga varningsskyltar inga lysen inga blinkfyrar
men inte fan kör man om i raseri stannar idioten och spöar skiten ur honom.
dock skulle han nog behövt en avhyvling han stannade inte vid stopp heller så det finns idioter som absolut skulle ha ett kok stryk tänk om han mött en lastbil när han låg på fel sida om vägen fin frontalkrock där men tydligen funkar det för honom att köra så synd bara för en dag kommer det gå åt helvete

Sök