Lite fegt med B230FT, ska det byggas turbo 140s ska det ju byggas på B18/b20 Men på grund av projektets seriöshet måste jag ändå säga snyggt jobbat och lycka till i framtiden
Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
För de första så bygger man den bil man vill ha å hur man vill ha den.. å för de andra så står de inte någon stans att de är en R utan mitt nickname är 142R.. heter din bil "Fredrik.Gustavsson"?
Sv3nsson skrev:
Ser riktigt bra ut du har lagt ner en jävla massa arbete på denna.. de syns
har kollat igenom detta projekt ett antal gånger på tpc
vad blir de för trevlig motor i denna sen då?
Hehe tackar då vet jag att någon kollar iaf motorn kommer bli en B230FT med lite lull lull Hoppas på en Stark å lätt bil
absolute_volvo skrev:
Ser bra ut bara öka lite
Hehe inte lätt å snabba på när man både saknar vissa delar å renovera ett hus + att man jobbar mer en fulltid men jag snabbar mig
Men om du kollar din signatur längst ner på dina inlägg står det volvo 142R : /
Bra jobbat och fortsätt såhär så kommer du att ha en trogen bil sen hehe jag ska oxå svetsa lite snart.. j"vla rost säger jag bara så ny plåt ska på
kolla gärna in min projekt tråd oxå! mvh kimpa
tackar.. jo håller med om att rost är pest.. Om du kollat http://www.garaget.org/142R så ser man hur mycket jag bytt på bilen
LillNaisarn skrev:
Galet vilken tid och arbete du lagt ner på bilen och inte bara hängt på en massa saker, detta är vad man kan kalla ett sannt bil bygge fast jag inte är speciellt volvo frälst mer sånna hära byggen i sverige skulle ej skada.
mkt bra gjort !
Tackar, hehe kan ju inte bara smäcka på en massa plast å tro att man gjort allt själv.. måste gå från grunden..
gregolt skrev:
Lite fegt med B230FT, ska det byggas turbo 140s ska det ju byggas på B18/b20 Men på grund av projektets seriöshet måste jag ändå säga snyggt jobbat och lycka till i framtiden
Tackar, va faktiskt tänkt att sätta i en 2.1L B20 turbo med b21et kovar å grejer men sen fick jag tag i en billig b230FT men nu är de bara blocket som är org.. hur är ditt bygge tänkt då?
Fredrik.Gustavsson skrev:
Men om du kollar din signatur längst ner på dina inlägg står det volvo 142R : /
kommer nog bli jättefränt i slutändan. har svetsat hurmycke rost som helst på min a-traktor och vet vilket jobb det är. och fredrik: man döper väl sitt projekt till vafan man vill! och när den här bilen är klar så har han iaf lagt ner tid o kärlek på den. vem som helst kan väl montera plastig styling o ljudsystem för tiotusentals kronor som fallet verkar vara med din celica gt
ne de hännder la inte överdrivet mycket.. svetsat lite smått men håller på med elen i garaget för tillfället.. kopplar in lite lysrörsamaturer så man ser vad man gör..
trevligt att se att man inte är själv om 142 turbo byggen*L* kul med folk som inser att gammalt är vackert*L*sen att man får ju göra lite mer än bara byta luft filter*ASG*
Först och främst undrar jag hur du har orkat att lägga ner all denna tiden på en så gammal bil och sedan undrar jag varför du skriver att det är en R och mig veterligen finns det inga Volvo R bilar förns 850 : /
En polare till mig har en 340 R... Så nog fanns det tidigare vad man tror
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..