3236
Sök

Någon här som kört på Federal SS-595?

Hobby sabotör
178 Inlägg
7 maj 2012
Hade dessa som 18 tum på gamla volvon, helt ok, men jäkligt bullriga tycker jag. Är iofs jäkligt gnällig gällande vägljud...

"Påbörja inget du kan avsluta"

* Voff voff *
10 583 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Fatstuff skrev:
Hade dessa som 18 tum på gamla volvon, helt ok, men jäkligt bullriga tycker jag. Är iofs jäkligt gnällig gällande vägljud...

Bullriga? Jag som tycker dom är ganska tysta?! lol

Vad körde du för dimension? Kan ju utan tvekan säga att mina Federal i 235/40-18" är avsevärt mycket tystare än dom GoodYear Eagle F1 i 225/45-17" som jag har på just nu.

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (8 maj 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

614 Inlägg
8 maj 2012
Körde förra sommaren på just detta däck på min OG900 T16. Då med en lite lättare dimension än säkert många andra men hade ifall 195/50/16

Är mycket nöjd med detta däck och tycker det ger mycket bra fäster på både våt och torrt. Tror jag betalde ca 750 kr st och det absolut det bästa däck jag kört på i den prisklassen. Klart värt pengarna.
Klar skillnad jämfört med tex Duran som jag hade på min 855a som låg i samma prisklass.

Bullernivån kan jag ej uttala mig om då jag har 3" avgassystem från turbon så det låter ju en del big_smile

Kommer köra på detta däck denna sommaren med så fort jag får klart min 900.

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld

Hobby sabotör
178 Inlägg
8 maj 2012
Brådhis skrev:
Fatstuff skrev:

Vad körde du för dimension? Kan ju utan tvekan säga att mina Federal i 235/40-18" är avsevärt mycket tystare än dom GoodYear Eagle F1 i 225/45-17" som jag har på just nu.

//Brådhis

Ja vad var det för strl då? Kan det ha vart 225-35-18 kanske...? Kommer inte ihåg faktiskt, några år sen.
Jag jämför med conti sport contact 3, som jag älskar pga dom är så tysta.

//Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"

* Voff voff *
10 583 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Fatstuff skrev:
Brådhis skrev:
Fatstuff skrev:

//Brådhis

Ja vad var det för strl då? Kan det ha vart 225-35-18 kanske...? Kommer inte ihåg faktiskt, några år sen.
Jag jämför med conti sport contact 3, som jag älskar pga dom är så tysta.

//Niclas

Där ser man. Iofs är väl buller mycket beroende av vad dom sitter på för bil oxå. Olika bilar fortplantar vägljudet på olika vis. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

228 Inlägg
8 maj 2012
Kan också rekommendera däcken.
Körde 225/40/18 på 940:in och köpte dom även till BMW:n i 265/40/18 och 225/35/18, och är helnöjd.
Körde 3 somrar med dom på 940:in utan problem (slitage).

Mvh

grön aktivist
846 Inlägg
8 maj 2012
Jag kan rekommendera deras storebror : RS-R 595 wink.
Där kan vi snacka om prisvärt grepp!!!

274 Inlägg
8 maj 2012
Nästan hundra på att de va dessa jag hade på min Evo 5a. Tog en tur med dom på Mantorp park och blev riktigt förbluffad, särskilt när det började regna då började man köra om Porsche Cup bilar som hade slicks...kanske inte så konstigt iofs.

Va otroligt nöjd och har aldrig hittat något billigare r-däck. Fast kompisen som monterade dom på däckfirma fick slita, då dom har extremt hårda kanter tydligen.

Jag körde 225/45 R18 på dom jag köpte iaf.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!

438 Inlägg
21 maj 2012
Fått på däcken och fälgarna på bilen och kört lite känns riktigt bra än så länge smile
snyggt mönster var det på dom också smile

Sök