Jag säljer typ lamin-x och jag kan säga att det finns inte en chans att jag kommer använda mig av spray igen till någon bil. Det är så simpelt med filmen, man får alltid ett jämnt resultat och om polisen nu skulle vara framme och gnälla, då tar det sekunder att demontera filmen och bakljusen är återställd till orginal.
Men för er som envisas med spray och vill få lysena blank så kan jag berätta hur ni ska göra det med. C_Ek, detta kan du oxå göra om du vill ha upp glansen.
Efter att ni tonat glasen med spray så låter ni den härda riktigt ordentligt, sen tar ni ett riktigt fint våtslippapper (gärna 1200), sprayar hela bakljusen med vatten och blöt pappret med, ni kan inte få för mycket vatten.
Sen slipar du försiktigt hela bakljuset tills du hör hur pappret glider lätt över hela ytan, spraya med vatten under jämna mellanrum så ytan är blöt under hela slipningen.
Efter att du slipat klart ytan så spraya lysena rikligt med vatten för att få bort alla sliprester.
Nu måste du torka bakljusen noggrant så de är helt ren och torr.
I detta skede så ser lysena helt förjävlig ut, men frukta ej, nu är det dags för slutattacken.
Ta fram ett polermedel och polermaskin och polera glasen, har du ingen polermaskin går det att göra för hand, men då tar det lite mer tid och energi.
Efter att du polerat bakljusen en stund så är det dags för att torka rent och njuta av dina bakljus som nu är troligen blankare än va de va orginal