3252
Sök

Nån som vet hur en s50b32 motor passar i en E39a?

228 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Nån som gjort? Hur passar motorfästen mm?

Mvh
Kamberg

77 Inlägg
7 maj 2012
Borde funka, S50 har samma motorfästen som M50 och M52 vad jag vet.

Meck
51 Inlägg
8 maj 2012
Hej

Motor fästen på S52b32 stämmer inte till en E39 men det är rätt lätt att bygga om E39:ans fästen så dom passar på S52an. Har lite bilder på en sådan installation som vi har gjort tidigare om du vill se.

maila så skickar jag

Mvh Adde

man bygger inte Rom på en dag så borta bra men verkstan bäst..

77 Inlägg
8 maj 2012
Adde_e46 skrev:
Hej

Motor fästen på S52b32 stämmer inte till en E39 men det är rätt lätt att bygga om E39:ans fästen så dom passar på S52an. Har lite bilder på en sådan installation som vi har gjort tidigare om du vill se.

maila så skickar jag

Mvh Adde

Skiljer alltså infästningarna i blocket mellan S50 och M50?

228 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Adde_e46 skrev:
Hej

maila så skickar jag

Mvh Adde

Mailat.

Och det är s50b32 o inte s52b32.
Senast redigerat av Kamberg (8 maj 2012)

Meck
51 Inlägg
9 maj 2012
Hej

fick inte din mail så jag kan inte svara (fick bara garagets mail) men ring eller maila mig så jag kan skicka bilderna.

Mvh
Adde

228 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
Adde_e46 skrev:
Hej

fick inte din mail så jag kan inte svara (fick bara garagets mail) men ring eller maila mig så jag kan skicka bilderna.

Mvh
Adde

Inte fått nåt mail än. Motorn är redo att skickas i så bilder vore fint smile.
Har inget nummer heller.

Mvh
Senast redigerat av Kamberg (18 maj 2012)

Meck
51 Inlägg
21 maj 2012
Hej

jag har ju ingen mail adress till dig så det är svårt att maila bilderna :-) men maila gärna mig så svarar jag andreas@auto-gruppen.com

PS glömde nämna att tråget inte passar i E39 heller men jag har ringat in allt som inte stämmer på bilderna så ser du själv.

Mvh Adde
Senast redigerat av Adde_e46 (21 maj 2012)

228 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
Adde_e46 skrev:
Hej

jag har ju ingen mail adress till dig så det är svårt att maila bilderna :-) men maila gärna mig så svarar jag andreas@auto-gruppen.com

PS glömde nämna att tråget inte passar i E39 heller men jag har ringat in allt som inte stämmer på bilderna så ser du själv.

Mvh Adde

Ang tråget... passa o passa... motorn är i med originaltråg, synd att du inte skrev tidigare, bygde ett nytt motorfäste så det passa. Tråget ligger en cm ovanför framvagnsbalken, har bara hängt i motorn så det är väl inte så svårt o ta ur o byta. Passar tråget från e39:an på m3 motorn?

Trodde jag maila förra veckan när jag fick PM:et. Mail skickat nu iaf.

Mvh

Kamberg
Senast redigerat av Kamberg (22 maj 2012)

Sök