3427
Sök

Volvo 740 t5, har bara "halva" kontakten till 850 boxen!

96 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
heej!

jag har halva "kontakten" in till databoxen, alltså till motorn (spridare, givare, lmm), men den andra halvan till
soppa relä och allt sånt fick jag inte med tyvärr, hur går det att lösa? går det att ta ifrån en annan 850
som har sug motor eller måste det vara ifrån en turbo?

Fri fart för ett fritt folk!
14 160 Inlägg
20 maj 2012
åka till volvo och hoppas dom har kontakten kvar och sen köpa stift och göra nya kablar

Kör fort så hinner inget hända...

96 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
okeej.. vilka kablar är det som jag saknar? är det enbart bränsle eller vart går dom?

14 160 Inlägg
23 maj 2012
marcusskogh skrev:
okeej.. vilka kablar är det som jag saknar? är det enbart bränsle eller vart går dom?

allt som går in i bilen kort och gott..inkl till tändspolen och lite sånna grejer

för misstänker att du inte har någon av andra ändarna varken på den vanliga kontakten eller den till styrboxen

du har en del grejer sitter där som du nu missar

bränslerelä
tändspolen
lmm
laddtrycksregleringen är säkert mer grejer men dom jag minns på rak arm

1 653 Inlägg
23 maj 2012
enklast är att du går till skroten och ber att få plocka bort kabelstammen, är ganska mycket jobb men gör du det själv bör det inte kosta många kronor.
se bara till att bilen du plockar från har samma motor och gärna samma årsmodell som din, då det kan skilja lite smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

96 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
Allt är redan fixat, fick tag i elsystem idag så jag har hunnit klippa om allt och rensat bort all skit! enbart att förlänga kablar och sånt kvar smile tack ändå!

14 160 Inlägg
23 maj 2012
Thullen skrev:
enklast är att du går till skroten och ber att få plocka bort kabelstammen, är ganska mycket jobb men gör du det själv bör det inte kosta många kronor.
se bara till att bilen du plockar från har samma motor och gärna samma årsmodell som din, då det kan skilja lite smile

ähh inget viktigt som skiljer går att använda fram till 98:Ans x70 med t5 eller 2.4t/2.5t

Sök