2793
Sök

Audi s6 2,2t bygga om till rwd, HJÄLP!!

162 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare
hejsan!

går i tankarna om att bygga om min audi s6 avant 2,2t till rwd,
och som jag har fattat det så är det bara plocka bort drivaxlarna fram, och svetsa mellandiffen,
men jag tänkte kolla hur bakdiffen håller, eftersom att audin inte är original direkt, och ifall någon sitter på nå bilder
på hur det ska göras i mellandiffen för bästa hållbarhet?

är tacksam för snabba svar!

Mvh

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

2 230 Inlägg
23 maj 2012
nja vet inte om s2 och s6 är samma, men på s2an måste du sätta dit nån adapter som håller kvar hjulagret fram tex en tillsvarade metall bit med splines.

sen hur det håller vet jag inte men prova smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

162 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
okej!
jo jag har hört de, att man måste bygga nånting för att hubbarna i fram inte ska hoppa ur lådan?
men skulle som sagt vara fint o höra från någon annan som gjort det och som gärna också haft någorlunda krut i motorn så man vet hyffsat säkert att de håller!
snackades på zatzy om att en snubbe gjort de på sin s4 4,2 med 700hk men deras bakdiffar e väl inte likadana som på s6?

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

51 Inlägg
24 maj 2012
Polaren min byggde om sin audi s6:a till bakhjulsdrift förra veckan, och byggde tillbaka till 4wd den här veckan. han kör 634whp så hör med han hur han gjorde. "trafikfaran" här på garaget.

82 Inlägg
24 maj 2012
Med bringarna sitter med en 6 kant eller torx på varje sida å hoppar inte ut. Däremot skulle ja skaffa 2 st yttre drivknutar å köra in i navet utan drivaxel för å hålla de på plats. Nät du svetsar mitt diffen svetsa sakta så den inte slår sig.... Ja vet va lite ivrig en gång.
Bak axeln håller Med vänlig hälsning,

162 Inlägg
24 maj 2012
Trådstartare
okej, nu vart man ju skit sugen på att bygga om!!
de finns ingen som sitter på nå bilder då?

82 Inlägg
24 maj 2012
940hx35 skrev:
okej, nu vart man ju skit sugen på att bygga om!!
de finns ingen som sitter på nå bilder då?

Va vill du ha bilder på ? Vill inte verka dryg men de är bara en Quattro utan främre driv axlar inte mer än så . Vill du ha bilder på hur man svetsar mitt diffen. Är de bara googla typ svetsa mittdiff Audi
Med vänlig hälsning,

Sök