Emppu_R skrev:
Tjena, Tänkte kolla om ni vet något cirka pris på rostlagning, är då skärmkanter, dörrkanter, bagagelucka, Bara Ytrost, men sen finns det även i underredet men det är inte heller sönderrostat(alltså alla vanliga ställen). Vad kan lackerings firmor tänka sig ta för jobbet? räcker 20-30 tusen? Javisst, jag må vara dum som vill satsa så mycket på en gammal e34 men det är min andra älskling..
Är du säker på att det bara är ytrost? Börjar man pilla med rost märker man snabbt är det nästan alltid är betydligt värre än vad det ser ut som, särskilt om det rostar i skarvar som t.ex nedre kanten på en dörr.
Frågan är om det inte är enklare att du byter så mycket som möjligt själv, antingen att du köper "nya" (Det vill säga begagnade i rostfritt skick) delar så långt det går, lagar själv eller låter en firma laga övriga delar (underrede och bakskärmar är inte bara att byta t.ex) och sedan lackerar bilen upp till fönstren som exempel.
Förutsatt att lacken på motorhuv, stolpar och tak är i bra skick blir det nog den billigaste och enklaste metoden för att få bilen fin.
Jag tänker alltså att du köper andra delar så långt det går, lämnar in dom på lack utan att demontera din E34 (för att ha den att köra med under tiden) och sedan montera dessa i den takt du hinner för att till sist laga/lackera endast bakskärmarna när resten redan är gjort. Prisuppgift är nog svårt, men bara en lackering landar nog kring 20.000:- om du skall ha det ordentligt gjort med kvitto. Till det kommer antingen "nya" dörrar/skärmar/baklucka eller reparationen av dom gamla samt reparationen av fasta delar som underrede och bakskärmar. Om du inte gör något själv blir det förmodligen dyrt.
Du kan inte lägga upp bilder på den aktuella bilen så kanske någon kan göra en gissning på hur långt gånget det är?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.