Helig skrev:
Jag var tvungen att gå ut och kolla. Det är en 2.0. Varför jag trodde annat har jag ingen aning om.
Tack!
# Felkod kan fås från Tk ifall den håller på att dö men i regel funkar den eller så lägger den bara av = byte och just detta är inte speciellt ovanligt på Saabarna när de har rullat ett gäng med mil.
# Sitter det rätt tändstift i maskin. Fel stift kan ibland ge felkod och byttes dessa i samband med turbobytet? "Dränkta" stift blir aldrig som de var och med tanke på hur Saabens tändsystem jobbar så är ett trasigt stift en stor källa för att Tk lägger felkod.
# Hall givaren dvs. den som triggar tändning och känner av "vart motorn är" kan spöka på så sätt att maskin kan vara omöjlig att starta när den e kall osv. Den kan även ge felkod men det känns som om Tk är problemet.
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab