850t5 slutade driva

Ant5on
31 maj 2012 · 84 Inlägg

Idag när jag körde så spann jag till lite och efter detta sluta bilen driva gick fint att växla men drev ej i någon av växlarna. Kolla när vi komm hemm i hissade upp bilen osv och skivorna snurrar liksom uta motstånd fast man håller emot på anda sidan. Vad har hänt ? Sen om de nu skulle var lådan kan man stoppa i en låda från En v70n 2.5t. -? Bilen det handlar om är en 854 t5 man 1994

race Race For Fun!
31 maj 2012 · 379 Inlägg

Knäckta drivaxlar?

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
reeLay
31 maj 2012 · 443 Inlägg

Jag tycker det låter som att kopplingen har gett upp

Jockefors
31 maj 2012 · 961 Inlägg

Drivaxelras till 90% !! Kusin fick precis lika för några år sen på sin t5a..

Pure DieselPower
Ant5on
31 maj 2012 · 84 Inlägg

ok jag ta mig en ordentlig ditt idag jag kollade dock på drivaxlarna när jag hade uppe bilen och de såg hela ut men ska plocka av dem snart och se. att tillägga är att vi bytta yttre drivknuts damask på vänster sida 2 dagar innan och bilen kördes ej efter detta för än igår. Om det nu skulle vara låda tror ni en låda frå v70N 2,5 t
passar

Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 maj 2012 · 13 827 Inlägg

borde synas ganska omgånde om det är en drivaxel som knasar för då snurrar nog drivaxeln inne vid låda men ej ute vid hjulet

det är rätt vanligt problem på fwd bilar
och framför allt om det nyss varit isär och man inte fått ihop det ordenkligt

lådan från en 2.4t v70N passar men!!!!!!!!
internkopplingscyl så man måste bygga om slagen så du får den till den interna kopplingscyl
sen kan lamellen skilja vet ej vilket år det blev annan splines på dessa

sen har den ej hastighetsgivare så man får flytta signalen från lådan till abs finns guider hur man ska göra

Senast redigerat av Growe (31 maj 2012)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang