3711
Sök

Pioneer DEH-P3400MP

3 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Tjaba..har en bilstereo,Pioneer DEH-P3400MP, ca 3 å gammal modell,,och har ett par funderingar..jag har en subwoofer, kan man koppla in den i dom rca kontakterna, det finns 4 kontakter på stereon, i ins boken står att man kopplar in typ slutsteg där, går det att använda till subben?jag har ingen koll på det här med bilstereon.
Sen undrar jag hur pass stora högtalare man kan ha till denna, utan extra slutsteg.
vi höres..
Senast redigerat av pierptz (4 mars 2007)

21 761 Inlägg
3 mars 2007
Hur menar du, menar du att koppla in en vanlig subba utan slutsteg på dessa kontakter?

En vanlig bilstereo kan med de vanliga högtalarutgångarna driva de flesta högtalare som har 4 Ohms impedans, en del stereoapparater klarar även 2 Ohms impedans. Men det är ingen större ide att driva subbasar med endast stereon, den ger för lite kräm.

Däremot vanliga dörrhögtalare(4", 5,25" och 6,5")går bra att köra med stereon, även 6x9" går bra. När man sedan kopplar in en ordentlig subba med slutsteg så är det inte säkert att det räcker med att stereon driver de vanliga högtalarna, då får man kanske även driva dem med slutsteg för att matcha ljudnivån med subban.

3 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
ok, thanks..ska nog köra endast med hylle högtalare nu först då:)

Sök