3409
Sök

Volvo 945 Turbo + trim förslag!?

46 Inlägg
9 juni 2012
Trådstartare
#1
Hej,

Köpte mig en billigare bil som jag tänkt som slit och släng eller lek bil.
Min undran är:

Vad rekomenderar ni som håller på mycket att man börjar med?
Som sagt är det en turbo+ orginal så om jag förstår rätt så ska den vara chippad från volvo?
Sitter även ++ "paket" i den men är bortkopplat och sitter just nu ett T-kors. Tycker den laddar fortare nu istället för med ++ paketet.
I övrigt är bilen orginal. Laddar just nu 1.2bar och den går väl bra.
Har beställt sinter lamell och köpt en wallbr 255L pump som ska monteras.

Vad tycker ni man ska börja?
Spridare? Har spridare från min s40T4 som jag skrota men vet inte om man kan använda dom?
Byta topp och kam? Fördel nackdel?

Tar mer än gärna emot förslag och tackar på förhand smile
Senast redigerat av Diskodudeboy (9 juni 2012)

1 146 Inlägg
9 juni 2012
#2
finns trådar om sånt här redan sök så ska du finna smile


90 Inlägg
10 juni 2012
#3
aqulio skrev:
finns trådar om sånt här redan sök så ska du finna smile

Är lättare att slänga ut frågor än sitta och leta wink

Kvinnor kör bättre än män, för de slipper hålla ögonen på de kurvor som sitter bredvid dem.

Industritekniker
433 Inlägg
10 juni 2012
#4
jennynatalie skrev:
aqulio skrev:
finns trådar om sånt här redan sök så ska du finna smile

Är lättare att slänga ut frågor än sitta och leta wink

Eller så söker du på google och hittar miljoner med tips. Dessutom, katalogtrimning funkar inte. Läs på ordentligt innan du börjar greja så du vet vad det är du faktiskt gör.

Läsning är kunskap. Glöm inte det.

Men ett bra enkelt recept är tex:

B230:
531 topp, folkrace-portad.
VX3 kamaxel /A-kam som räcker till mer effekt.
Större turbo. Typ Mitsu 19t från S60R
En riktig intercooler. Större gasspjäll.
R-spridare.
Chip; tändning + soppa.
3" avgas racekat.

Volvo 940 B230 8v, 746WHp, 799WNm. 10.40, 222Km/h @402m LÄNK TILL PROJEKTTRÅD
Sponsorer: Mattssons Smides AB, Bakaxeldelar, L-M-R.se, Oljemagasinet.se

46 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
#5
Magistern skrev:
jennynatalie skrev:
aqulio skrev:
finns trådar om sånt här redan sök så ska du finna smile

Är lättare att slänga ut frågor än sitta och leta wink

Eller så söker du på google och hittar miljoner med tips. Dessutom, katalogtrimning funkar inte. Läs på ordentligt innan du börjar greja så du vet vad det är du faktiskt gör.

Läsning är kunskap. Glöm inte det.

Men ett bra enkelt recept är tex:

B230:
531 topp, folkrace-portad.
VX3 kamaxel /A-kam som räcker till mer effekt.
Större turbo. Typ Mitsu 19t från S60R
En riktig intercooler. Större gasspjäll.
R-spridare.
Chip; tändning + soppa.
3" avgas racekat.

Tackar tackar!
Har suttit och läst i helgen men det är så svårt då det blir för många med egna uppfattningar.

Behöver man inte byta BTR? Räcker det med bara spridarna?
Och hur mycket kan man greja innan man måste byta kolvar och stakar?


Sök