Tja, satte på ett par nya fälgar och däck på min 850 för några dagar sen, men dom är för breda så skärmkanten skär sönder dom där bak, vad är det enklaste / bästa? Skärmvalsa eller kapa innerkanten?
kapa..dom är rätt svåra att valsa..helst fram..eller byt fälgar hehe..jag hade ett par svarta 18"are som åt upp mina skärmar, bara drygt..sålde dom tillslut.
Tre saker det kan vara, lite kombinerat givetvis, antingen för breda däck, för breda fälgar eller fel ET på fälgarna Jag kör på min 850 med 18x8 fälgar med ET 43 och 215/35 i däck storlek Ska vara dock orginal höjd bak på min, det tar iaf inte i bak men fram har jag sänkt den en bra bit och där tar det bara i om jag svänger helt fullt, alltså typ sista lilla cm Så även om jag sänkt min såpass mycket som jag gjort så har jag endå kvar bra körbarhet vad gäller svänga iaf
aha ja jag hade 225-45-18" på min, med denna 60/45 sänkning..slog i som fan..hört att dom flesta kör med 215 på 18" are för att få det att rocka..eller sätt coils på bilen hehe dra dom stumt..
finns en på blocket som säljer dom billigt..men framskärmarna är svåra att valsa, går säkert att ta det väldigt varligt, inget jag har provat på min dock, vill inte pajja original-karossen.
Har kikat i andra trådar och de ska va rätt svårt att hitta ett ställe som hyr ut skärmvalsare, och problemet är att de måste bli gjort innan fredag, alternativt så måste jag sätta på gamla plåtisarna och de har jag ingen lust med Framskärmarna är inte speciellt viktiga heller då dom bara tar i vid typ fullt rattutslag, medans bakskärmarna tar i så fort ett gupp kommer eller en kurva typ
ja är det skitsamma så plocka ur plastskärmarna..kapa bort kanterna..då har du plats hehe..sätt nått skydd mot dörrarna bara..spruta in skit där annars..
Hoppas det är lika lätt som det låter , hur mycket rekommenderas att man ska kapa då på ett ungefär?
jafan hehe borra bort nåra nitar..men skärmen och stötfångare är stagad i den plasten..så den kommer att fladdra lite fram..kanske hitta nåt sätt att sätta fast det...kapa inte bort hela kanten..då tappar skärmen styvhet helt hehe..du ser hur simpelt det är så fort du har slete bort inner-skärmen.