3953
Sök

Tunby bilcenter västerås

2 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Känner någon till detta företag? Bilskojare eller OK?

Tack på förhand

1 Inlägg
29 januari 2011
Kan inte hitta hitta någon firma reggad som "Tunby Bilcenter" på tex allabolag.se. Telefonnumret leder dock till en ****** och en enskild firma med namnet ATABAB.

ATABAB: Företagsinformation, Oms (tkr): 200 - 499
Branschinformation: Bilar - Försäljning, Bilverkstäder

Inlägget redigerat:
Publicering av namn ej tillåtet.
/Moderator

11 Inlägg
29 januari 2011
Jag känner till dom den uppfattingen jag har är att dom inte är seriösa.
ska du köpa bil av dom eller vad behöver du hjälp med mvh

2 Inlägg
12 april 2011
Snubben som driver firman är en klassisk bilfirma-hustler. Kör med alla trick i boken, oavsett vilken bil du ska kolla på så har alltid "en kille ringt i morse och vill ha bilen, han kommer och hämtar den i morrn om den fortfarande finns kvar".

Alla bilar lämnas nyservade av honom eller hans kumpaner. Törs inte ens tänka på hur ofta luftfilter blåses ur och olja återvinns.

Om kunden återkommer inom 6 månader med klagomål på dolda fel och hänvisar till konsumentköplagen så spelar han helt aningslös, säger "den gäller bara för trafiksäkerhetsrelaterade fel" och kontrar med snyfthistorier om hur dyrt det skulle bli för honom att laga alla fel på de bilar han säljer.

Till hans fördel så måste jag dock säga att han inte är helt oresonlig så länge man håller sig lugn och saklig själv. Antar att man måste köra den här stilen för att hålla sig flytande som liten skutt...

757 Inlägg
12 april 2011
är det han som håller till bakom ÖoB?

2 Inlägg
12 april 2011
Jepp, en liten inhägnad och tre garageportar på baksidan. En jävla ruljans på bilar iaf. Känns som att sortimentet byts ut snudd på helt varje vecka...

22 Inlägg
15 juni 2012
Bumpar denna lite, är de fortfarande lika oseriösa?
Tänkte köpa en beg bil utav dem, men efter att ha åkt 6 timmar tur och retur till en svindlarfirma i Örebro för att kolla på en 'rostfri' bil så är jag nu lite mer vaksam.
Hittade även detta: http://www.rejta.se/omdome/783798/Tunby+bilcenter
Är det så lätt att skruva ner miltalet? bilen jag är intresserad utav är från 1995.
Borde man inte kunna se tidigare besiktningar och kolla av milantalet?

Sök