2328
Sök

Audi A4 -95 Centrallås, går att låsa men ej låsa upp.

29 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Tjena, har lite trubbel med brorsans Audi A4. Grejen är den att det går att låsa bilen med fjärrdosan, men inte tvärt om! Har läst att det sitter vakuum centrallås, men när man låser upp, är det vakuum då med eller laddar det upp tryck i ledningarna då istället? Är inte helt insatt i detta.

Någon säkring har det inte gått iallafall. Kan det vara något relä t.ex.? Och om det går att låsa bilen så kan det ju inte vara hål på någon ledning i alla fall? Eller går det dubbla ledningar till varje dörr?

Är lite jobbigt då man får krypa in i bagagerummet varje gång man ska tanka för att låsa upp tanklocket den vägen hehe.

Och nej, jag kan tyvärr inte låsa upp manuellt på förarsidan, endast passagerarsidan, och då blir endast den dörren upplåst.

Några tankar om detta? Tack på förhand//Joel

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Avstängd
10 388 Inlägg
12 juni 2012
Det går enkelledning till clåset.

Har haft en A100 (c4) som hade läckage, vilket resulterade i att bakluckan inte gick att låsa upp med fjärrlåset/larmet. Så visst kan det gå att låsa och sen inte låsa upp.

Men är det BARA till tanklocket det strular? Eller det gäller rubbet? Och på min A4:a är det som så att låser jag upp på passagerarsidan är det bara där det öppnas så det är antingen "som det ska" eller så har vi båda samma fel på passagerardörren tongue

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

German Engineering
9 083 Inlägg
12 juni 2012
Det sitter förmodligen en mikroströmbrytare vid låscylindern på din bil. Det kan vara den som pajat.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

29 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:

Har haft en A100 (c4) som hade läckage, vilket resulterade i att bakluckan inte gick att låsa upp med fjärrlåset/larmet. Så visst kan det gå att låsa och sen inte låsa upp.

Men är det BARA till tanklocket det strular? Eller det gäller rubbet? Och på min A4:a är det som så att låser jag upp på passagerarsidan är det bara där det öppnas så det är antingen "som det ska" eller så har vi båda samma fel på passagerardörren tongue

Jaså okej, nej utan det är rubbet som ej går att låsa upp! Ganska knepigt detta, hur de bara kan lägga av smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

29 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Det sitter förmodligen en mikroströmbrytare vid låscylindern på din bil. Det kan vara den som pajat.

Jaha gör det de, som styr upplåsningen? Det är inget som kan hjälpa om man tar av batterikabeln ett tag eller så?
Räcker det att byta mikrobrytaren eller får man köpa hela "insatsen"?

(\_/)
(O.o)

Avstängd
10 388 Inlägg
12 juni 2012
_Joola skrev:
it_mutt skrev:

Jaså okej, nej utan det är rubbet som ej går att låsa upp! Ganska knepigt detta, hur de bara kan lägga av smile

Kan tilläggas att du kan testa att vrida "två gånger" åt vänster. Det är nämligen för att låsa upp alla dörrar (inte bara den aktuella). Om det gäller på exakt alla modeller osv vågar jag dock inte svara på.

När du ska låsa upp den, hör du motorn då? (ex.vis när du trycker på fjärren då)

Gör du det, hade jag plockat ner någon "sida" (där vakuumklockan är lättast tillgänglig) och kopplat loss slangen för att kolla så att pumpen faktiskt skapar något vakuum eller tryck. Om inte, och pumpen låter iaf, så är det "disken" i den som mest troligt är kass =/
Senast redigerat av it_mutt (12 juni 2012)

29 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Ska pröva dedär med att vrida två gånger åt vänster å se vad som händer, ska lyssna i pumpen också, är det hela pumpen man får byta ut isåfall?

(\_/)
(O.o)

Avstängd
10 388 Inlägg
13 juni 2012
Ska finnas något reparationskitt på någon av ebukterna, men hur bra det fungerar eller pris om det vågar jag inte säga något om tyvärr

29 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Nu verkar det som att alla dörrar plus baklucka låser upp sig ibland när man låser upp passagerardörren, (har inte fungerat tidigare) Glapp då förmodligen? Men vart? Kan väll inte vara vid förardörren om det förgerar "ibland" vid passagerarsidan?

(\_/)
(O.o)

Sök