3060
Sök

Motorservice erfodras Volvo D5

88 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Hej!

Bil: Volvo s80 d5 aut 163hk 03a

Felbeskrivning Hade åkt en sträcka långsamt i skogsväg, kom ut på "stora vägen", gjorde då en häftig acceration började köra vanligt ca 90km/h längs landsvägen. Helt plötsligt efter en stund ser jag ett felmeddelande.

Motorservice erfodras, samt jag tyckte bilen kändes slöare än på låga varv. Provade stanna, starta om bilen. Felmedelndet var då borta, men återkom efter en stund.. Den gick först som vanligt, för sen vara slö mellan 1500-3000 varv..

Har sökt på denna felkod, vilket verkar halvvanligt, hört allt från soppa filter till ena å andra. Soppa filter verkar vara vanligt ? 

Någon som har en ide ?

67 Inlägg
10 juni 2012
Lättaste är ju att dra o läsa ut bilen hos Bilia elr någon annan Volvo verkstad kostar ju under 500:- för utläsning felkoder!

88 Inlägg
10 juni 2012
Trådstartare
Ska byta filter imorn och prova om det löser problemet, om inte så kolla felkoder.
Senast redigerat av Vuoleva (10 juni 2012)

Tekniker
624 Inlägg
10 juni 2012
fraank skrev:
Lättaste är ju att dra o läsa ut bilen hos Bilia elr någon annan Volvo verkstad kostar ju under 500:- för utläsning felkoder!

håller med:D

88 Inlägg
12 juni 2012
Trådstartare
Har vart kollat felkoder: Felkod på svajig signal laddtryck.

Inge fel på nå elekronik, så vi leta fel i slangar och hitta ett hål i en tryckslang in i turbon, beställt ny så provmonteras imorn, återkommer imorn med svar smile

67 Inlägg
15 juni 2012
Härligt!

Turbotekniker
54 Inlägg
16 juni 2012
Hej, om det inte löser sig så är det rekommenderat att ta en till på turbons VNT funktion. Du kan söka på det så hittar du endel mer information. Den kärvar relativt ofta även om jag inte har jätte koll på just om det är vanligt på S80'n.

Airtune Turbo AB. Turborenovering, Utbytesturbo & support.

Sök