2984
Sök

Golf Mk1 cab. Bakre sidorutor går inte helt ner?

Forummoderator
17 996 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
Jag har sett på lite bilder på Google på dessa att det verkar som de bakre rutorna inte går att dra helt ner. Men går det att åtgärda eller är det ett mekaniskt hinder helt enkelt? Eller en spärr? Vore gött och få ner dessa helt nu till sommaren av ren princip. På de bilder som var på blocket som säljaren tog ser de ut som de är helt nere. Därav frågan... Jag kan inte ringa honom förren nästa vecka så...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 938 Inlägg
17 juni 2012
Bra fråga, jag svarar hamburgare på frågan varför geten trillade ner från himmelen innan Jesus föddes.

Har du testat att ringa någon på Blocket som säljer en likadan?
Tror det kan bli lite lättare att få ett hundraprocentigt svar i raska takter smile

12 Inlägg
17 juni 2012
Hmm, lite sent nu för att ringa min polare. Men jag tror det bara sitter en spärr för rutorna, för han har så dom bakre rutorna åker ner helt o hållet. Inte säker att det bara var en spärr men du kan ju öppna & kolla, tar ju inte alls lång tid! smile

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
hampuws skrev:
Hmm, lite sent nu för att ringa min polare. Men jag tror det bara sitter en spärr för rutorna, för han har så dom bakre rutorna åker ner helt o hållet. Inte säker att det bara var en spärr men du kan ju öppna & kolla, tar ju inte alls lång tid! smile

Meka lite imorgon alltså.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
Glesmark skrev:
Bra fråga, jag svarar hamburgare på frågan varför geten trillade ner från himmelen innan Jesus föddes.

Tror det kan bli lite lättare att få ett hundraprocentigt svar i raska takter smile

Bra ide där. Jag tror dock jesus var en alkis. Utan get.

1 938 Inlägg
17 juni 2012
Dieselsmurfen skrev:
Glesmark skrev:

Klart han inte hade någon get, han skapade ju allt på jorden, innan jesus fanns så fanns geten, som jesus inte hade skapat någon hon-get till så hans släkte dog ut bara minutrar innan jesus kom till jorden, som den judas han är så lät han geten dö. Judas och jesus är alltså samma person, med stöd för att båda namnen börjar på bokstaven J så är detta numer bevisat, allt enligt bibelns egna typ av övertygelser.

Angående alkoholismen är jag beredd att hålla med, tycker dock synd om geten.

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
Glesmark skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Glesmark skrev:

Klart han inte hade någon get, han skapade ju allt på jorden, innan jesus fanns så fanns geten, som jesus inte hade skapat någon hon-get till så hans släkte dog ut bara minutrar innan jesus kom till jorden, som den judas han är så lät han geten dö. Judas och jesus är alltså samma person, med stöd för att båda namnen börjar på bokstaven J så är detta numer bevisat, allt enligt bibelns egna typ av övertygelser.

Angående alkoholismen är jag beredd att hålla med, tycker dock synd om geten.

Jesus hamnade på korset för att han inte betalt av sista avbetalningen på sin Saab 900S -91. Petrus fixade det. han lackade ur på att han inte fick sina cash. Det står i bibeln. Getter är för det mesta lite folkilskna. Det beror på att Jesus gillade att köra dessa i r****. Inte så konstigt alltså.

Att mina rutor inte går helt ner har ju inte med saken att göra egentligen...

3 059 Inlägg
17 juni 2012
Mekaniskt stopp.
Rutorna går inte helt ner för hjulhuset är i vägen..

106 Inlägg
17 juni 2012
så det blev köp Grattis smile
ja det stämmer att rutorna bara går ner till hälften men var inget jag störde mig på
när jag hade min!
Nästan så man blir nostalgisk saknade min grymt mkt året efter då det var en kanon sommar!
Tycker du ska byta ut ratten den är inte så fin annars var den fin tycker jag

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
T5_kungen skrev:
ja det stämmer att rutorna bara går ner till hälften men var inget jag störde mig på
när jag hade min!
Nästan så man blir nostalgisk saknade min grymt mkt året efter då det var en kanon sommar!

Japp & tack. Faktiskt funderat lite på ratten. kanske blir en billig JULA-ratt om den nu passar "bolt-on" Fast en gammal GTi-ratt med de 4 tut-knapparna i hade varit lite roligare. Ska kolla skrotarna...

106 Inlägg
17 juni 2012
Dieselsmurfen skrev:
T5_kungen skrev:
när jag hade min!

Japp & tack. Faktiskt funderat lite på ratten. kanske blir en billig JULA-ratt om den nu passar "bolt-on" Fast en gammal GTi-ratt med de 4 tut-knapparna i hade varit lite roligare. Ska kolla skrotarna...

jepp en GTI ratt hade suttit som en smäck eller en scirocco GTI ratt

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
Hmm... Navfäste 70/6. Skulle det gå tror du om du vet...

http://www.jula.se/bilratt-sport-320-mm-617030

Inte så noga med en GTi-ratt så om denna passar så kan jag hasta iväg imorgon (idag) å köpa...

106 Inlägg
17 juni 2012
Dieselsmurfen skrev:

Inte så noga med en GTi-ratt så om denna passar så kan jag hasta iväg imorgon (idag) å köpa...

nej vet inte om den passar jag hade kört på en Gti ratt

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
T5_kungen skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Då var den saken löst... Fel emblem men rätt modell och rätt pris.

http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=23427889

106 Inlägg
17 juni 2012
Dieselsmurfen skrev:
T5_kungen skrev:
Dieselsmurfen skrev:

GÖTT blir nog super!
du vekar lika inpulsiv att hitta saker till bilen som jag hehe

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
T5_kungen skrev:
Dieselsmurfen skrev:
T5_kungen skrev:

GÖTT blir nog super!
du vekar lika inpulsiv att hitta saker till bilen som jag hehe

Prata inte om det... Nästa skit som ska monteras...

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … ent-32260/

Sen ska jag köpa en antenn och flytta upp stereon och skaffa en mindre brutal simonsdämpare och montera en vacuummätare jag har hemma och fixa... OSV. Får jag monterat nya ratten så ska jag vara nöjd... Lätt att sitta vid datorn och vara kaxig :-)

Sök