2689
Sök

Digital Designs DD508 som rörbas

2 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
hejsan ha precis köp mej en Digital Designs DD508 4ohm bas ha klivit ur kicker träsket och ville prova Digital Designs .. men de är att jag skulle vilja höra om är att jag vill bygga mej en rör-bas för att jag ha tröttnat på stora baslådor så jag kommer bygga av ett gjutör på 200mm runt o 800mm lång som jag läste mej fram så skulle de blir på cirka 25liter sen ta basen kanske upp 2liter med ..  men räcker de för denna bas eller behöver den större rör ? och sedan ska jag bygga den sluten eller portad ? men sen ska jag även plasta på flera o flera lager glasfiber o polyester på röret så de blir stumt o bra... den ska ligga i en bmw kombi och man spelar de mesta musik

302 Inlägg
16 juni 2012
Jag skulle rekommendera dig att titta på dem färdiga lådorna på ddaudio.com
Spelar bra och är inte jätte stora.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

2 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
okaj jag ha kolla det tidigare, men vill hellre bygga eget är roligare som sagt, jag kan bygga o fixa men att fatta sej på parametrar och sånt är man inte så haj på.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
16 juni 2012
Bygg en egen vanlig portad låda på 25L då istället om du inte vill använda de färdiga lådorna? ett rör är ju inte så platsbesparande som en fyrkantig låda.
Du bör sätta en3-4" port i det där röret oavsett annars får du göra det 2m långt istället.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

21 761 Inlägg
16 juni 2012
Om gjutröret är 200 mm i innerdiameter så blir det ca 25 liter, basen tar tydligen upp runt 1,1 liter enligt info på deras hemsida. Rent volymmässigt bör det funka med ett sånt rör, men däremot är frågan hur man ska göra med porten. 1 st 4" port blir ganska lång, tar man 1 st 3" port så är inte portlängden något problem. Lufthastigheten i en 3" port kan dock bli hög, finns risk för flåsljud om man spelar högt. smile

285 Inlägg
17 juni 2012
Om du ska bygga en rör formad låda så skaffa ett plaströr istället. Blir nog betydligt bättre än ett papprör.
Känner du nån byggare så kan han säkert fixa ett till dig. Annars åker du förbi nått bygge och kollar om dom har nått spill över. Är du inte med vad jag menar så har du en bild här.

http://www.alltimark.se/upload/Picture/ … %20165.jpg

Bor du i närheten av malmö så kan jag ge dig ett bra tips var du kanske kan får tag i ett

Ha d saarvii

Sök