3597
Sök

Blir knäpp på alla färger!!

22 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Det står emellan T-gul, laserblå, svart o röd. Vilken skulle du välja till en Volvo 855 Turbo? Ja har verkligen ingen aning just nu. Någon som har en annan färgide?

3 627 Inlägg
4 mars 2007
ska du lacka om den eller? Isåfall skulle jag nog lacka den i svart nyans=)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
4 mars 2007
Laserblå är mkt läckert

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

562 Inlägg
4 mars 2007
Personligen: SAVART med rikdigt mörka tonade rutor.. men annars tycke rjag laserblå

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

1 752 Inlägg
4 mars 2007
Svart med lite laserblåa inlägg lite här o där:)

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!

Svindåre
1 433 Inlägg
4 mars 2007
tycker gult skulle vara snyggt. med massa svarta detaljer

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

75 Inlägg
4 mars 2007
garanterat så skulle laserblå vara snyggast, dessutom så sticker bilen ut lite extra med en mer ovanlig och uppseendeväckande färg! Men jag tror det blir bra vad du än väljer... MVH Henrik

Sleeper
3 084 Inlägg
4 mars 2007
laserblå är ju skitläckert, men syns inte fingeravtryck på bilen då? jag skulle nog målat den svart ändå passar bäst på de flesta bilar smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

248 Inlägg
4 mars 2007
Skulle nog ta svart.

Off topic:
Tycker du har lakt tråden lite dumt?

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

1 893 Inlägg
4 mars 2007
Inget ont om svart, en del bilar ser skit läckra ut i svart, men...
Svart döljer och gömmer former.
Har du en bucklig bil? Svart!
Har du en bil du vill framhäva? Inte svart!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
4 mars 2007
Laserblå e ju skit snyggt! Men det e ju oxå astrist att det redan finns tok många bilar i den färgen....hmm Detb samma gäller ju de övriga färgerna du nämner...har vi inte redan sett t-gula bilar med svarta detaljer, lr röda med mörka rutor lr svarta med svart?! Jo visst e det snyggt men så tråkigt så...tyvär...

Varför inte göra ngt eget? Ta dig till en lackfirma å kolla igenom lite av de färgprover som de har, lr låt de blanda till ngt åt dig! Om du endå ska göra ett färgbyte så tycker jag absolut att du ska våga finna ngt eget!

Lycka till!!! smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

202 Inlägg
4 mars 2007
Får lägga min röst på Laserblå, nog en av världens grannaste kulörer och jag kan aldrig få nog av att se den lacken.  Svart är ju supertrist i mina ögon och sjukt jobbigt att hålla rent.

Någon nämde fingeravtryck men det måste ju vara 100 ggr jäkligare på en svart lack och minsta smuts syns ju direkt.

Egen blandning är ju också kul men jag tror man lätt får problem senare i framtiden om man vill bättra något ställe eller t.e.x lacka en ny detalj o.s.v  Jag hade nog iaf hållt mig till en färg som finns med en färgkod som vilken lackerare som helst i princip kan blanda till.  Skiljer säkert lite ändå men just "egna" lustiga blandningar kan ju vara svårare att återskapa.

Man nog att våga köra en tjejbil :)

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
5 mars 2007
Pitzon skrev:
Får lägga min röst på Laserblå, nog en av världens grannaste kulörer och jag kan aldrig få nog av att se den lacken.  Svart är ju supertrist i mina ögon och sjukt jobbigt att hålla rent.

Någon nämde fingeravtryck men det måste ju vara 100 ggr jäkligare på en svart lack och minsta smuts syns ju direkt.

Egen blandning är ju också kul men jag tror man lätt får problem senare i framtiden om man vill bättra något ställe eller t.e.x lacka en ny detalj o.s.v  Jag hade nog iaf hållt mig till en färg som finns med en färgkod som vilken lackerare som helst i princip kan blanda till.  Skiljer säkert lite ändå men just "egna" lustiga blandningar kan ju vara svårare att återskapa.

Det kan ju vara en god idé att göra ett recept då du blandar en egen mix...så blir allting så mkt lättare ifall man vill blanda igen! Då e det ju inte svårare än att följa t.e.x Volvos recept för laserblå!
Så anteckna exakt vad du rör i + fabrikat på färg så löser det mesta sig!smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

3 627 Inlägg
5 mars 2007
Annars är en mörkröd lack med inslag utav lila Flakes jävligt hett på 850, framförallt med chromade klarglas fram big_smile

Och vill du ha en färg som inte är så smutskänslig så bör du satsa på mörkgrön eller mörkröd! Helt klart de färgerna där smutsen är minst tydlig.. och jag borde veta eftersom jag jobbar på biltvätt tongue
Senast redigerat av ToXtreme (5 mars 2007)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök