nu har jag ett litet problem ..... jag byte toppen på kompisens 240 till en planad 531 den startar och går men den går ojämt på tumgång och den är slöare än förut och det (rasslar) på när man går på höga varv och allt ska vara nollat toppen är portad med vx kam
Hmm konstigt ljud, men när man plana så mycket så behöver man ställa om tändningen lite, och ställa om kamaxeln. Bara så ni vet de, om nått av det skulle vara boven i dramat.
HAr för mig att det inte går att ställa tändning på dom, posta ett ny tråd och fråga efter hjälp med just tändningen och hur mycket kamaxeln måste ställas, är osäker om det behövs ställbart kamdrev. Men finns gott om rally folk som gärna hjälper dig med det.
nu till min egna bil jag har en vx3 kam liggandes som jag hade tänkt sätta i är det nått jag måste tänka på då när nåkarna är vridna 3 grader på den kammen ???
nu till min egna bil jag har en vx3 kam liggandes som jag hade tänkt sätta i är det nått jag måste tänka på då när nåkarna är vridna 3 grader på den kammen ???