2306
Sök

Motorbyte golf mk2

VW <3
183 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
#21
Mister_Opel skrev:
Aare skrev:
Mister_Opel skrev:

Haha kan så vara! Har aldrig kört/åkt en original 8v så jag har inget att jämföra med!
Är det en GTI 8v du jämför med då? Så de inte är en 16v med 139hk wink

Det är en 16V 129hk inte KR motorn utan vanliga GTI motorn. Vetej hur mycket det skiljer mellan KR motorn och en 8V är det cirka 20-25 hästar?

GTI 8v är på 112hk original (17hk)!
Men en 16v (dubbla kammar) är betydligt rappare än en 8v smile

Tror inte en original GTI 8v och din 90hk är någon större skillnad?!
Ska du gå på en 16v kommer du med största sannolikhet behöva regbesikta
och kommer därmed behöva bromsskivor bak! kanske t.o.m större skivor fram!

Sant det du säger, du äger ju en 8v så. Men bör inte vara någon större skillnad och betydligt mer pengar behövs läggas om man då kör på en 16v om man då skulle behöva regbesikta den, vilket inte är lönt.
Får ta och tänka på saken.

It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.

863 Inlägg
19 juni 2012
#22
Aare skrev:
Mister_Opel skrev:
Aare skrev:

Det är en 16V 129hk inte KR motorn utan vanliga GTI motorn. Vetej hur mycket det skiljer mellan KR motorn och en 8V är det cirka 20-25 hästar?

GTI 8v är på 112hk original (17hk)!
Men en 16v (dubbla kammar) är betydligt rappare än en 8v smile

Tror inte en original GTI 8v och din 90hk är någon större skillnad?!
Ska du gå på en 16v kommer du med största sannolikhet behöva regbesikta
och kommer därmed behöva bromsskivor bak! kanske t.o.m större skivor fram!

Sant det du säger, du äger ju en 8v så. Men bör inte vara någon större skillnad och betydligt mer pengar behövs läggas om man då kör på en 16v om man då skulle behöva regbesikta den, vilket inte är lönt.
Får ta och tänka på saken.

Yes, de gör jag! Den är ju dock inte original (Har åkt snabbare än original 16v på strippen) smile
Näe jag håller med dig! Köp en komplett bil om du vill ha 16v, dom är ju relativt billiga!
Alternativt en risig bil som du kan ta både motor och bakaxel från!

Hoppas du fått veta vad du var ute efter när du startade tråden! smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

VW <3
183 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
#23
Mister_Opel skrev:
Aare skrev:
Mister_Opel skrev:

GTI 8v är på 112hk original (17hk)!
Men en 16v (dubbla kammar) är betydligt rappare än en 8v smile

Tror inte en original GTI 8v och din 90hk är någon större skillnad?!
Ska du gå på en 16v kommer du med största sannolikhet behöva regbesikta
och kommer därmed behöva bromsskivor bak! kanske t.o.m större skivor fram!

Sant det du säger, du äger ju en 8v så. Men bör inte vara någon större skillnad och betydligt mer pengar behövs läggas om man då kör på en 16v om man då skulle behöva regbesikta den, vilket inte är lönt.
Får ta och tänka på saken.

Yes, de gör jag! Den är ju dock inte original (Har åkt snabbare än original 16v på strippen) smile
Näe jag håller med dig! Köp en komplett bil om du vill ha 16v, dom är ju relativt billiga!
Alternativt en risig bil som du kan ta både motor och bakaxel från!

Hoppas du fått veta vad du var ute efter när du startade tråden! smile

Japp tänkte faktiskt åka och kolla på en idag, men tyvärr blev den såld igår.
Får ta mig en funderare här men kan nog bli något skoj av det hela, har fått svar på min fråga! smile

It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.


Sök