Ja, motorfästen osv. är likadana det du måste göra är att plugga spridarhålen i GTI-motorn så att du kan montera cl'ns förgasare/centralinsprutning. Alternativt bygga om cl'en så du kan köra med GTI'n insprutning. Men rekomenderar ej att göra det sistnämnda eftersom det kan kräva regbes. om sbp upptäcker det.
Ja, motorfästen osv. är likadana det du måste göra är att plugga spridarhålen i GTI-motorn så att du kan montera cl'ns förgasare/centralinsprutning. Alternativt bygga om cl'en så du kan köra med GTI'n insprutning. Men rekomenderar ej att göra det sistnämnda eftersom det kan kräva regbes. om sbp upptäcker det.
Mvh Teddie
Tack för svar. Får ta och ta en funderare på det tycker CL motorn är lite väl slö.
It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.
Vad är det för årsmodell på golfen? förgasare eller centralinsprutning? Det är enkelt att få till det med GTI-insprutning om det är centralinsprutning.
Vad är det för årsmodell på golfen? förgasare eller centralinsprutning? Det är enkelt att få till det med GTI-insprutning om det är centralinsprutning.
Det är en -88
It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.
Man ska veta vad man pratar om ifall man ser skillnaden på GX och GTI (GZ)
Tack för svar, inte den som är mest kunnig inom VW. Får ta mig en funderare på det iaf, som sagt CL motorn är oerhört trött om man jämnför den med en GTI motor.
It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.
Tycker du alltså att 1.8an är slö i en Golf? Är du säker att den är frisk?
Tycker personligen dom är riktigt pigga!
Har jämnfört med GTI motorn och jag då tycker jag den är lite slö. Kan blir lite "bortskämd" när man sätter sig i GTI'n?
Inte helt slöa som en 1.4 men ändå lite för slö för min smak därav jag undrade om man kunde byta till GTI motorn rakt av utan att ha större besvär.
Haha kan så vara! Har aldrig kört/åkt en original 8v så jag har inget att jämföra med! Är det en GTI 8v du jämför med då? Så de inte är en 16v med 139hk
Tycker du alltså att 1.8an är slö i en Golf? Är du säker att den är frisk?
Tycker personligen dom är riktigt pigga!
Har jämnfört med GTI motorn och jag då tycker jag den är lite slö. Kan blir lite "bortskämd" när man sätter sig i GTI'n?
Inte helt slöa som en 1.4 men ändå lite för slö för min smak därav jag undrade om man kunde byta till GTI motorn rakt av utan att ha större besvär.
Haha kan så vara! Har aldrig kört/åkt en original 8v så jag har inget att jämföra med! Är det en GTI 8v du jämför med då? Så de inte är en 16v med 139hk
Det är en 16V 129hk inte KR motorn utan vanliga GTI motorn. Vetej hur mycket det skiljer mellan KR motorn och en 8V är det cirka 20-25 hästar?
It's not an oil leak, It's sweat from all the horse power.
Har jämnfört med GTI motorn och jag då tycker jag den är lite slö. Kan blir lite "bortskämd" när man sätter sig i GTI'n?
Inte helt slöa som en 1.4 men ändå lite för slö för min smak därav jag undrade om man kunde byta till GTI motorn rakt av utan att ha större besvär.
Haha kan så vara! Har aldrig kört/åkt en original 8v så jag har inget att jämföra med! Är det en GTI 8v du jämför med då? Så de inte är en 16v med 139hk
Det är en 16V 129hk inte KR motorn utan vanliga GTI motorn. Vetej hur mycket det skiljer mellan KR motorn och en 8V är det cirka 20-25 hästar?
GTI 8v är på 112hk original (17hk)! Men en 16v (dubbla kammar) är betydligt rappare än en 8v
Tror inte en original GTI 8v och din 90hk är någon större skillnad?! Ska du gå på en 16v kommer du med största sannolikhet behöva regbesikta och kommer därmed behöva bromsskivor bak! kanske t.o.m större skivor fram!