2240
Sök

Tips på bilköp!

8 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Tjenna!

Är ute efter en bakhjuls dreven och billig bil, Tips på någon bil som inte är så dyr och dricker mycket bränsle?
Helst en diesel turbo, går även bra att den går på bensin, även en med turbo går bra smile

Denna tråden är för att jag vill ha lite hjälp med att hitta en billig bil, ni behöver bara ge tips, så jag kan hitta någon på blocket!

102 Inlägg
16 april 2012
Vill du ha en del hästar så får du nog räkna med att den dricker, iallafall om du har tung högerfot. Jag är också i bilköpar svängen och har insett att det är väldigt svårt att hitta en bil som har många hästar, dricker lite, är billig att försäkra och är billig att köpa in. wink Men disel kan nog vara bra att satsa på, har hört att de är dyr skatt bara så kika på det innan så du slipper onödiga överraskningar.

Vill du ha bakhjulsdrivet så är de väl bara att kika på bmw, eller de äldre modellerna av volvo. Volvo har ju någon modell som har bakhjulsdrivet + turbo. 760 tex? Har ingen koll riktigt.. :p De är bara att kolla, kolla och kolla på blocket hela tiden! Där kan du ju söka specifikt efter antal hästar du önskar, vad bilen max ska kosta osv osv..

8 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Ja, jag kom på det att jag tankar ju gratis om jag skaffar en diesel bil, tankar bara på farsans företagskort smile
Hittade en Vw golf 3 diesel det är ju skitsamma om det är framhjulsdrevet om jag nu tankar gratis och dem dricker inte så mycket iheller smile

Sen när man skaffat jobb så kan man ju börja sikta lite högre för då har man ju pengar till att köra en starkare bil smile

14 Inlägg
20 juni 2012
Tar över tråden lite. Jag funderar på en bakhjuls driven bil och funderar på en Mercedes c180, w202. Har aldrig kört någon sådan och jag vet att man ska akta sig för rost på dom men i övrigt hittar jag väldigt lite info. Tanken är att jag ska ha kvar bilen tills i början av nästa sommar så bara den håller tills då är jag nöjd.

Är det någon som har erfarenheter av en sådan bil? Tex bensinförbrukning, vanliga fel och hur är dom som lekbilar på vintern?
Jätte tacksam för svar.

Pain is temporary- glory is forever

Sök