Jag tror att det kan ha att göra med att den får för lite soppa. Så var det med min när jag ställde upp laddtrycket då var jag tvungen att ställa på soppan också.
Ojj, nu vart de mycke. turbon ska va lite påställd sa dom. Vet inte hur mycke dom laddar original. Men ska testa byta stiften då
Då ljuger dom, den ska ladda runt 1,0 bar övertryck original.
Testordning:
1. Tändkassett, låna på verkstaden eller av polare.
2. Stift
Observera att en dålig tändkassett snabbt kan förstöra de nya stiften du monterar. Däremot är det inte lika vanligt att dåliga stift förstör en tändkassett.
Har för mig att wastegate-stången även brukar kunna hoppa av, och då går bilen dåligt och inte med mer än grundladd eller inget ladd alls.
Om den hoppar av har man inget ladd alls.
Jo, låter rimligt
Finns det inte ett membran i wastegate som kan bli dåligt också, så att bilen inte går mer än på grundladd?
Jag tycker det låter som att TS bil går på grundladd, för är den "uppställd" är det ju inte otänkbart att han har ett grundladd på 0,6 va?
0,4~ är grundladdet på.
Wastegatearmen kan ju som sagt hoppa av, och då laddar det knappt någonting. Om något alls. Wastegatetallriken inne i avgashuset kan kärva och fastna i olika lägen. Det är inte helt ovanligt och det är nog det du tänker på. Dessutom så kan det ju rent av vara en spricka i turbon.
Det är dock alldeles för lite info om bilen. "uppställt ladd" kan ju betyda allt ifrån pysventiler till höjt grundtryck. Först och främst byter trådskaparen tändstift. Man måste börja någonstans.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
byt tändkasset!! 99% säker på att de är de som är felet! har varit med om samma sak själv. bilen gå som den ska ända tills man ska dra på och får ladd så börjar den spotta och fräsa och gå som en påse nötter.