3806
Sök

Hjälp med sänkning till CTR EP3! Coilovers eller fjädrar?

1 224 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
Hej!

Tanken var att sänka en CTR 2004 Ep3,

Har hittat ett coiloverpaket av märket TA- technix (inte säker på stavning) för 3200kr.
Är det någon som har provat dessa på en Ep3?
Frågar med tanke på att de är så billiga, jag förstår att dessa inte är det bästa man kan skaffa. Men de kanske är dugliga iaf?

Just nu är den helt original, vill uppnå lite bättre väghållning samt att den kommer lite närmre backen.

Hur har ni gått till väga annars?

Alla tips uppskattas!

Mvh Lowpass

i-vtec Do you?

1 224 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
Måste man ha en Volvo för att få svar på det här forumet?

i-vtec Do you?

300 Inlägg
19 juni 2012
Lowpass skrev:
Måste man ha en Volvo för att få svar på det här forumet?

Haha, önskar att det fanns en gilla knapp...
Senast redigerat av RoniisH (19 juni 2012)

168 Inlägg
19 juni 2012
läs i forum de finns säkert skrivet någonstans.. hahaha jävla s....... smile

2 201 Inlägg
19 juni 2012
Ska du inte börja köra bana så behöver du inte coilisar. Hur det märket är vet jag inte men som du själv säger så är det lite för billigt.
KW gör ju bra coilisar.

2 011 Inlägg
19 juni 2012
Har själv inte testat dessa TA- technix , men vet andra som gjort det. Duger bra för lite bättre väghållning och så som du skriver att du är ute efter.

Kör på bara.
Senast redigerat av Clintan66 (20 juni 2012)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 juni 2012
De e gryyyyymt feeeeta! Snudd på lika bra som ett par vanliga Öhlins! Fett hårda o stumma, se bara till att plomberna i tänderna sitter som de skall! Kör på, du kommer ha stans lägsta o stekigaste bil, med den grymaste väghållningen!

Eller...TA-Technix, JOM o allt de hittar på för namn är i regel prisvärda (billiga!) grejer som passar bättre på äldre billigare bilar, som min Passat tex, dvs bilar där det är lite svårt att motivera köp av "riktiga coilovers" för typ 7000...

3200 låter "dyrt", jag gav ca 1800 för mina TA-Technix till Passaten, kolla ebay.de innan eventuellt köp!
Senast redigerat av dawwe (20 juni 2012)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

ClubJDM
531 Inlägg
20 juni 2012
Allt beror på vad man är villig att betala. Men ett tips kolla ebay

1 224 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Frågade runt lite på Hondaklubben och där var alla svar negativa, vill inte få sämre väghållning på något sätt.
Vi får inte glömma att Type R:en redan är hård i fjädringen original. På så sätt lite svårare att uppnå en bättre väghållning med ett par billigare coils.

Så om någon har dessa coilisar beprövade specifikt på en Ep3, får ni gärna komma med synpunkter.
Eller ni som kör med endast fjädrar?
Kanske duger att satsa på det som någon sa i tråden?

Mvh Lowpass

i-vtec Do you?

ClubJDM
531 Inlägg
20 juni 2012
Men vad är du villig att betala för grejerna då?

1 224 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
WaoW skrev:
Men vad är du villig att betala för grejerna då?

Tänkte mig ca 3000 kr för materialet, tyvärr så tillåter inte ekonomin mer.

På så sätt vart det intressant med de billigare coiloversen

i-vtec Do you?

ClubJDM
531 Inlägg
20 juni 2012
Kanske värt att statsa på ett par bättre sänkfjädrar. Och kanske ett stag under motorn.

1 224 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
WaoW skrev:
Kanske värt att statsa på ett par bättre sänkfjädrar. Och kanske ett stag under motorn.

Exempel på bra fjädrar? Vmaxx har jag hittat för 1800:-, något att ha?
Fler exempel? Bra sidor? Vilket slags stag menar du och vart hittar jag det

i-vtec Do you?

2 011 Inlägg
20 juni 2012
Mer eller mindre alla under 4000:- är samma. Vill du bara ha fjädrar hade jag mailat och frågat BC Racing och frågat om de vill göra ett par fjädrar till dig och vad det skulle kostat. Eller ring J-spec och hör om de kan prata med BC åt dig, men de var snabba med att svara från BC i England. Då kan du beställa antal Kg som du vill ha dem starkare också.

Ingen aning om de gör det åt dig, men frågan är fri.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Sök