4891
Sök

regler för bur i bil

2 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
är det någon som vet vilka regler som gäller för att sätta in och reggbesikta en bil med rull bur. om man får svetsa fast buren i boxarna eller om den måste bultas. tackar för all hjälp om all info om besikningen och allt sån skit

1 059 Inlägg
11 november 2008
du får svetsa den i bilen,behöver inte bultas. dock så ska ev islagsytor täckas av vaddering.sen e det regbes som gäller o då bör resten av bilen va org o ska du ha fullbur bör du ta bort bältena bak så dom tar bort passagerare där.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

KTM 660
537 Inlägg
12 november 2008
Saxat från ett annat forum.
Ny författningssamling från Vägverket blir gällande från och med måndag och där kan man se att det har blivit lite förändringar för oss som har gatreggade banbilar. Numera kommer koderna T17E (skyddsbur) och T20F (gällande persontrafik i baksäte i skyddsbursförsedd bil) _inte_ längre att ges ut, helt enkelt så har vi ett dilemma om man vill regga med bur.

Så enligt Vägverket och övriga insatta så kommer det med andra ord från och med måndag inte längre vara möjligt att regga om sin bil med skyddsbur.

Hur detta blir i praktiken sen vet inte jag, och jag tänker heller inte gissa något. Med detta vill jag bara tipsa er som funderar på att regga om bilarna att skynda att göra det denna veckan för att vara på säkra sidan!

Med måndag menas 1 sept 08

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

12 086 Inlägg
12 november 2008
Vad jag förstod så tog man bort dom koderna för att de täcktes av andra mer sammanfattande koder, och att det fortf är tillåtet att montera bur som förr. Med reservation för att jag missuppfattat de hela tongue

8 156 Inlägg
12 november 2008

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

16 197 Inlägg
12 november 2008
JockeRX7 skrev:
Saxat från ett annat forum.
Ny författningssamling från Vägverket blir gällande från och med måndag och där kan man se att det har blivit lite förändringar för oss som har gatreggade banbilar. Numera kommer koderna T17E (skyddsbur) och T20F (gällande persontrafik i baksäte i skyddsbursförsedd bil) _inte_ längre att ges ut, helt enkelt så har vi ett dilemma om man vill regga med bur.

Så enligt Vägverket och övriga insatta så kommer det med andra ord från och med måndag inte längre vara möjligt att regga om sin bil med skyddsbur.

Hur detta blir i praktiken sen vet inte jag, och jag tänker heller inte gissa något. Med detta vill jag bara tipsa er som funderar på att regga om bilarna att skynda att göra det denna veckan för att vara på säkra sidan!

Med måndag menas 1 sept 08

de stämmer inte alls.. koderna kommer dock försvinna men att regga en bil me bur e inga som helst problem.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
tack för all hjälp

Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
37 Inlägg
20 juni 2012
hejsan, hur går det till att regga med bur? antar att det inte bara är att sätta i en bur och sen åka in till besiktningen och skriva om papprena..? :l

Sök