3324
Sök

Vi backade in i varandra på parkeringsplats, vems fel?

7 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Hej, jag och en annan person backade in i varandra på en stor parkeringsplats. Båda skulle ut från sin parkering på motsvarande sida av vägen som går på parkeringsplatsen. Vi han båda två ungefär lika långt ut innan våra bakändor tog emot varandra. Bara ett par små repor uppstod. Men enligt personen så var det mitt fel.

Men eftersom båda backade ut från en parkeringsplats samtidigt och kom lika långt ut innan vi small i varandra, så borde det ju vara bådas fel enligt mig, eller har jag fel?

Och om det är bådas fel så skall ju var och en stå för sina egna skador på bilen, eller hur?

Men hon krävde mitt nummer, namn och försäkringsbolag, och snäll som jag var så gick jag med på det.

Mvh Elias

7 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Tackar för länk.
Men ingen av oss tutade och om hon stannade innan smällen vet jag ärligt talat inte, men personen kanske hade stannat eftersom han/hon ansåg att det var mitt fel.

Om det visar sig vara mitt fel så får jag ta konsekvenserna, är ingen person som försöker smita.
Men vill innan vara helt säker på om det var båadas fel eller mitt fel.

mvh

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 juni 2012
Det är faktiskt ganska ointressant vad vi sitter här och tror då försäkringsbolaget kommer avgöra som de själva vill. Med största sannolikhet kommer de bedöma att båda är skyldiga såvida det inte finns något vittne som säger att den ena bilen stod still.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

7 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Jo det har du rätt i faktiskt. Känner mig nog bara lite förbryllad då det är min första "olycka" som jag varit med om i trafiken sedan jag fick körkort.

mvh

Muttley
21 juni 2012
Inget och oroa sig för. Var ärlig och säg att båda backa samtidigt som du skrev här. Så får de bestämma.

7 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
Tackar Rille, jag tänker vara helt ärlig, men jag hoppas personen i fråga även tänker vara ärlig.

Mvh Elias

Sök