2785
Sök

Fejk annons om min bil, vad ska man göra?

607 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
#1
Annonsen det handlar om!

http://traderamotor.msn.se/showObject.a … 20_mkt_fin


Vart uppringd av en kille idag som såg denna annons som hade kvar ett nummer sen jag annonserade ut denna bil förut, men nu har nån jävla idiot lagt ut en annons med bilder på min bil med massa info som inte alls stämmer, enbart för att jävlas då inte nummer finns utskrivet ens, hur ska jag gå tillväga polisanmäla?

Detta är ju rent förtal dock mot en bil men ändå?

Mvh Fredrik

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

DFFL
9 020 Inlägg
6 mars 2007
#2
Kan även vara så att killen har en likadan men inga bilder.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

20 Inlägg
6 mars 2007
#3
Hej. Tråkigt det där, o väldigt dålig stil! Först och främst ska du ju kontakta tradera motor och be dem plocka ner anonsen och blocka honom om det är möjligt. vet dock inte om det går att anmäla till polisen, ärekränkning kanske? Lycka till, hoppas du får bort anonsen!


607 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
#4
Det är inte fallet då det är rätt mil och samma stad det är nån som jävlas med mig då jag själv bor i bredsand. Vet nog vem det är men vet inte hur jag ska göra för att få bort annonsen.

Har kontaktat tradera men inte fått svar än.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 mars 2007
#5
FireTraXX skrev:
Kan även vara så att killen har en likadan men inga bilder.
kan ju vara så men då skriver man ju för fan att de inte är den på bilden men en likadan så de inte uppstår missförstånd!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

607 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
#6
Ja nu är den borta iaf då jag skickade ett litet elak mail till den som la ut den!

Jävla spån att förstöra och bara jävlas.

Börja fundera på om man inte ska ta bort allt som står om bilarna på internet man får ju aldrig ha grejer ifred längre eller ens kunna annonsera vettigt längre.

Man vågar ju inte ha speciella bilar längre, dags att köpa nån tråkig kombi och försöka glömma sitt bilintresse sad
Senast redigerat av Ckosworth (6 mars 2007)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
6 mars 2007
#7
Ehm, varför bryr du dig så mycket om det?
Jag skulle inte bry mig om nån la ut min bil på nån annonssida så länge dom inte nämner mitt namn, mitt nummer eller adress. Couldnt care less lixom.


Förresten, hoppas att du inte menade att alla kombis är tråkiga. wink
Senast redigerat av FL3JM (6 mars 2007)


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 mars 2007
#8
FL3JM skrev:
Ehm, varför bryr du dig så mycket om det?
Jag skulle inte bry mig om nån la ut min bil på nån annonssida så länge dom inte nämner mitt namn, mitt nummer eller adress. Couldnt care less lixom.


Förresten, hoppas att du inte menade att alla kombis är tråkiga. wink
kan väll kanske bli problem ifall han ska sälja den nån gång ifall folk har sett en sån där annons om bilen och då tycker att de är en skit bil med massa fel som ingen vill ha typ... jag skulle oxå bry mig om de hade varit jag smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

607 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
#9
_Glenne_ skrev:
FL3JM skrev:
Ehm, varför bryr du dig så mycket om det?
Jag skulle inte bry mig om nån la ut min bil på nån annonssida så länge dom inte nämner mitt namn, mitt nummer eller adress. Couldnt care less lixom.


Förresten, hoppas att du inte menade att alla kombis är tråkiga. wink
kan väll kanske bli problem ifall han ska sälja den nån gång ifall folk har sett en sån där annons om bilen och då tycker att de är en skit bil med massa fel som ingen vill ha typ... jag skulle oxå bry mig om de hade varit jag smile
Precis.
Inte nån bli jag ska ha kvar då jag har 4 för tillfället.

Och nej alla kombis är inte tråkiga FL3JM wink

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"


Sök