3533
Sök

Vandrande tomgång 740 turbo

MulleRacing
499 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
#81
Gomez skrev:
du kollade så spjällägesgivaren klickar til när den når stängt läge?

Självklart, har även testat tre olika givare smile


MulleRacing
499 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#82
Gomez skrev:
Kolla även så dom inte blandade ihop kontakterna på kallstartsgivaren och motortempgivaren när dom grejade där. Blå kontakt på motortempgivaren och svart på kallstarten ska det vara.

Vad du än gör så byt inte kontakterna mellan spjällägesgivaren och tomgångsmotorn....då bränner du tomgångsstyrboxen som är placerad vid väggen bredvid kopplingspedalen.....

Kallstarten sitter alltså i blocket? medan motortemgivaren sitter i insuget om man säger?


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 juni 2012
#83
jonnielahti skrev:
_Limpan skrev:
Gomez skrev:
Kolla även så dom inte blandade ihop kontakterna på kallstartsgivaren och motortempgivaren när dom grejade där. Blå kontakt på motortempgivaren och svart på kallstarten ska det vara.

Vad du än gör så byt inte kontakterna mellan spjällägesgivaren och tomgångsmotorn....då bränner du tomgångsstyrboxen som är placerad vid väggen bredvid kopplingspedalen.....

Kallstarten sitter alltså i blocket? medan motortemgivaren sitter i insuget om man säger?

nej både kallstartsventil och vattentempgivaren sitter i insuget smile

udda placering på tempgivaren .....
tempgivarna sitter på blocket och kallstarten på insuget

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

MulleRacing
499 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
#84
Dom kan inte bränt tomgångs styrboxen redan då? Stämmer det om kontakten med tre stift sitter på tomgångsmotorn samt den med två stift sitter på spjällägesgivarn?


MulleRacing
499 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
#85
Lösningen på problemet= riva ur tomgångsmotorn å plugga slangarna!! Nu går den super duper!! Lite blöddrig å seg när den är kall men när den är varm går den som en dröm!



Sök