Kolla även så dom inte blandade ihop kontakterna på kallstartsgivaren och motortempgivaren när dom grejade där. Blå kontakt på motortempgivaren och svart på kallstarten ska det vara.
Vad du än gör så byt inte kontakterna mellan spjällägesgivaren och tomgångsmotorn....då bränner du tomgångsstyrboxen som är placerad vid väggen bredvid kopplingspedalen.....
Kallstarten sitter alltså i blocket? medan motortemgivaren sitter i insuget om man säger?
Kolla även så dom inte blandade ihop kontakterna på kallstartsgivaren och motortempgivaren när dom grejade där. Blå kontakt på motortempgivaren och svart på kallstarten ska det vara.
Vad du än gör så byt inte kontakterna mellan spjällägesgivaren och tomgångsmotorn....då bränner du tomgångsstyrboxen som är placerad vid väggen bredvid kopplingspedalen.....
Kallstarten sitter alltså i blocket? medan motortemgivaren sitter i insuget om man säger?
nej både kallstartsventil och vattentempgivaren sitter i insuget
udda placering på tempgivaren ..... tempgivarna sitter på blocket och kallstarten på insuget
Dom kan inte bränt tomgångs styrboxen redan då? Stämmer det om kontakten med tre stift sitter på tomgångsmotorn samt den med två stift sitter på spjällägesgivarn?
Lösningen på problemet= riva ur tomgångsmotorn å plugga slangarna!! Nu går den super duper!! Lite blöddrig å seg när den är kall men när den är varm går den som en dröm!