2709
Sök

Köpråd : Volvo C30 GT ( OBS Säljs ej i Sverige )

eatsleeprace
27 juni 2012
Trådstartare
Tjena.

Tänkte fråga folket här inne vad som är plus och minus med Volvo C30 ?!

Bilder på Volvo C30 GT som jag har fått av en importfirma. Detta är Bil #3 som finns på marknaden i USA.

Pris ink reg och allt så det är bara att  försäkra och köra : 420.000 SEK !

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=37121

Länk om mer om bilen : http://www.teknikensvarld.se/2011/04/28 … a-for-usa/

Mvh !

461 Inlägg
27 juni 2012
Du ska köpa en chippad C30 T5 för 420k i USA?  Grattis..

eatsleeprace
27 juni 2012
Trådstartare
M@sken skrev:
Du ska köpa en chippad C30 T5 för 420k i USA?  Grattis..

Tror du bör läsa på om GT modellen som inte ens självs i sverige ... Grattis

461 Inlägg
27 juni 2012
"uppgraderad fjädring, större bromsar, nya däck och sportavgassystem." yey  Du kan få väldigt snabba och häftiga bilar från USA för 420k, känns som bortkastade pengar att köpa den.. en tanke bara

eatsleeprace
27 juni 2012
Trådstartare
Vet inte om det är bortkastade pengar när bilen inte säljs i sverige och finns bara 500 exemplar, tycker det är riktigt unikt !

Trucker
2 710 Inlägg
28 juni 2012
Unikt eller inte, jag skulle inte ge dom pengarna för en sån "liten skit". Definitivt ingen volvo (menar då ej "volvo är skit, köp saab). För dom pengarna hade jag köpt en Q7, S5, E55, E500, osvosvosv..

Smaksak smile

Fart missbrukare

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 juni 2012
Skulle själv aldrig betala så mycket för bara en trimmad standardbil men jag kan förstå att det finns dom som gör det.

Det som skulle kunna göra det hela lite mer tänkbart är väl isf att det är den tredje bilen för låga serienummer kommer alltid att innebära ett högre pris...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Rejsa ?
2 959 Inlägg
28 juni 2012
Ett alternativ är väl att köpa en C30 T5 i Sverige för bra mycket mindre pengar och lägga 50k på den och får den vassare och ändå komma undan mycket billigare.
Men håller med övriga, det är på tok för mycket pengar för den kärran hur unik den än är.
Focus RS är ju i samma klass och för 250k får du en fin i Sverige och det är en riktigt ball kärra.
Senast redigerat av Busgrabb (28 juni 2012)

Autotech

335 Inlägg
28 juni 2012
Älskar C30'n, har en själv som jag håller på att ruinera mig själv på (köper delar till förbannelse big_smile) så hade jag haft pengarna så skulle det vara intressant..  Chassit, däcken och bromsarna kostar multum, motorn är mer eller mindre original..(chippad, avgassystem ect, det varnliga)
Rent ekonomiskt, no way! Dra av 150-200k så har du en lika grym bil om du bygger av en c30 t5.. 
Men den är unik, numrerad, och garanterad ett samlarobjekt om x antal år...   

Duno, har du grymt mycket kapital och knappt märker av 420k , go for it...  måste du låna...   njäääääääää

just my 2 cents wink

5 Inlägg
28 juni 2012
Är 99,9% säker på att programvaran i C30 GT kommer från en svensk tuning firma som inte börjar på P!wink

335 Inlägg
28 juni 2012
APC tuner från Elevate medföljer ju bilen så..  wink

Sen om K-Pax har modifierat den litegran vet man aldrig, men antagligen är det ju autotechs steg 3 tune bara...

875 Inlägg
28 juni 2012
Säger bara att jag aldrig skulle lägga ner 420000 för en trimmad c30...Menmen man gör som man vill;)

Sök