3477
Sök

Bilstereo skärmen slocknade helt plötsligt!

45 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Hej, körde runt lite med bilen här om dagen och helt plötsligt slocknade skärmen på bilstereon. Har den gått sönder? går det byta ut den mot nått motsvarande? Det är en kenwood kdc-534u. Tackar väldigt mycket för svar smile

3 466 Inlägg
21 juni 2012
Alle22 skrev:
Hej, körde runt lite med bilen här om dagen och helt plötsligt slocknade skärmen på bilstereon. Har den gått sönder? går det byta ut den mot nått motsvarande? Det är en kenwood kdc-534u. Tackar väldigt mycket för svar smile

Du har fått en bulle i orginalkablaget.

Helt omöjlig att svara på när man inte vet något mer än stereomodell.
Vad är det för bil?
Har du kollat säkring?
Glapp i kablar?
Vad driver du på den?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

45 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Alle22 skrev:

Vad är det för bil?
Har du kollat säkring?
Glapp i kablar?
Vad driver du på den?

Har inte fått någon bulle när jag köpte bilen (hyundai fx coupé 03).

Har inte kollat på säkringen än, hur ska det se ut? är väldigt nybörjare. Det är nämligen så att det är min första bil.

Var kan det vara glapp nånstans?

45w drar den på

3 466 Inlägg
21 juni 2012
Alle22 skrev:
M_icke_ skrev:
Alle22 skrev:

Vad är det för bil?
Har du kollat säkring?
Glapp i kablar?
Vad driver du på den?

Har inte kollat på säkringen än, hur ska det se ut? är väldigt nybörjare. Det är nämligen så att det är min första bil.

45w drar den på

Nej bullen va bara ett skämt. tongue

Kolla säkringen. den lilla tråden som går mellan stiften ska vara hel. Är den av så har du bränt säkringen.
http://www.biltema.se/ProductImages/24/medium/24-309_m.jpg

45 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Alle22 skrev:
M_icke_ skrev:

Vad är det för bil?
Har du kollat säkring?
Glapp i kablar?
Vad driver du på den?

45w drar den på

Nej bullen va bara ett skämt. tongue

Kolla säkringen. den lilla tråden som går mellan stiften ska vara hel. Är den av så har du bränt säkringen.
http://www.biltema.se/ProductImages/24/ … -309_m.jpg

Ska jag kolla på var enda än? eller är det någon specifik man ska kolla på?

509 Inlägg
21 juni 2012
Är det bara skärmen som slocknat?

45 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Är det bara skärmen som slocknat?

Det är endast skärmen som har slocknat och man får gissa sig vilken låt det är och i menyn är åt skogen att leta sig igenom.

509 Inlägg
21 juni 2012
Då kan du glömma säkringar och lämna in den för reparation istället om det är värt det.

45 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Då kan du glömma säkringar och lämna in den för reparation istället om det är värt det.

okej tack för hjälpen, är det värt att lämna in den på reperation än att köpa en ny? Var kan man lämna in den någonstans?

292 Inlägg
22 juni 2012
90% säker på att det blir dyrare o lämna in.. finns cd spelare och usb runt 1000 lappen om du nu inte ska bygga ljud..

45 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
RobbanForsell skrev:
90% säker på att det blir dyrare o lämna in.. finns cd spelare och usb runt 1000 lappen om du nu inte ska bygga ljud..

Jag behöver endast front, måste jag byta ut allt? vill endast ha front då det är bara skärmen som är paj. Kan någon vara snäll och länka ett par stycken front som skulle passa min.

3 466 Inlägg
22 juni 2012
Alle22 skrev:
RobbanForsell skrev:

Jag behöver endast front, måste jag byta ut allt? vill endast ha front då det är bara skärmen som är paj. Kan någon vara snäll och länka ett par stycken front som skulle passa min.

Lösa fronter är inget som säljs normalt och jag tror inte att det är något man kan få tag i heller.

Då de trots allt är en gammal rackare ur 2006-års modellprogram så tvivlar jag starkt på att det ens hade gått att få tag i även om det hade sålts lösa fronter.

45 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
M_icke_ skrev:
Alle22 skrev:
RobbanForsell skrev:

Lösa fronter är inget som säljs normalt och jag tror inte att det är något man kan få tag i heller.

Då de trots allt är en gammal rackare ur 2006-års modellprogram så tvivlar jag starkt på att det ens hade gått att få tag i även om det hade sålts lösa fronter.

ok, vilken skulle vara en perfekt ersättare? usb är obligatorisk.

45 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
Skulle detta vara en bra ersättare? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751002

45 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Helt plötsligt funkar displayen!? Vad har hänt? Hur kan det helt plötsligt funka igen?

Sök