2890
Sök

Basystems problem. Hjälp!

Snabb jävel
57 Inlägg
22 februari 2007
Trådstartare
Livet har lekt i två veckor då jag precis har köpt ett riktigt bra bassystem till min bil. Men igår så hände det något märkligt. Jag satt och spelade med en polare i bilen när plötsligt hela systemet dog. jag stängde genast av bilen och väntade en stund innan jag startade igen. Jag upptäckte genast att basljudet var långt ifrån lika kraftfullt som innan. Jag tog en sväng med bilen och försökte kompensera med den tillhörande fjärkontrollen till slutsteget. men den reagerade extremt dåligt på mitt skruvande och helt plötsligt så hängde sig alltihopa verkade det som för det blev bara ett väldigt högt muller från bsarna fast låten var slut. Jag sänkte volymkontrollen till det minsta och då släppte det. Sedan lät ljudet precis som det gjorde när allt fungerade och jag hoppadess at allt var löst. Men i morse så var det smma fel på systemet och basåtergivningen var rentutsagt dålig. Så nu vänder jag mig till er för hjälp i denna svåra stund. Vad kan vara fel?

Mitt NYA basystem:

Två Pioneer TS-W306 12" i en 68 liters sluten låda.
En DLS CAD-11 slutsteg.

21mm" Ström och jordkabel. Slutsteget är höginkopplat från dom bakre högtalarna.

----------------------

Spec på basarna:

12" 30 cm förstärkt dubbel IMPP™-kon med aramidfiber

Radial med fiberväv i 3 skikt

Extra bred kant

Silverpläterade kontakter

Högeffektsmagnet 2,4 Kg

Pressad stålkorg med låg resonans

Förlängt och ventilerat polok

Borttagbar magnetkåpa

1000 Watt max, 400 Watt RMS

4 Ohm

Frekvensomfång 18-500 Hz

FS 32,6 Hz

Qms 10,82

Qes 0,43

Qts 0,42

Vas 55,585 liter

Mms 146,1 gram

Xmax 8,7 mm

Känslighet 89 dB/1Watt/1meter

Rek låda 24-50 liter sluten

Rek låda 35-58 liter basreflex

Monteringsdjup 157 mm

Monteringshål 278 mm

Ytterdiameter 325

------------------------

Spec på slutsteget:

Antal kanaler 1

Steget uppmätt vid 13,8 Volt RMS

Effekt 4 Ω 400 Watt 0,4% THD

Effekt 2 Ω 750 Watt 0,7% THD

Effekt 1 Ω 1050 Watt 1% THD

Frekvensomfång 15-160 Hz

S/N ratio, A-vägd >100 dB

Dämpfaktor >100

Ingångsimpedans >10 k

Ingångskänslighet 0,15 - 5 V

Subsonic filter 15 - 50 Hz 24 dB

Lågpass filter 50 - 150 Hz 24 dB

Phase control 0 - 180 grader

Remote sub level control

Högnivåingång Ja (100 Ω)

Grand bass 45 Hz 0-18 dB

Avsäkrad med 120 A (4 x 30)

Strömförbrukning, tomgång: 1,5 A

Dimensioner 392 x 250 x 67 mm

Vikt 6 kg

---------------------------

Jag är extremt tacksam för jälp.
Senast redigerat av COTN (22 februari 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 februari 2007
Du har väl kollat alla jordningar och batterinevån? det brukar alltid kunna vara ett fel man inte tänker på.. hoppas att det löser sig..
Du kan ju alltid vända dig till ljudaffären du köpte grejerna av och de kanske vet va som hänt..
Lycka till
mvh kimpa

296 Inlägg
22 februari 2007
hm   har du kollat att du har spänning hela tiden ??   

är det ända jag kan komma med

Lycka till

Mångsysslare
303 Inlägg
22 februari 2007
Kika på lågnivån om de kanske kan va glapp eller nått i den

Snabb jävel
57 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
Tackar för svar allihopa.

Problemet var en skadad ringkabelsko vi jorden så det är åtgärdat nu och en stark kondensator är inköpt och inkopplat men nu har jag fått ett av dom underligaste problemen jag har varit med om. När jag har riktigt högt på baskontrollen och stänger bagageluckan så hänger sig basarna och det blir bara ett högt dån. Men så fort jag öppnar bagageluckan igen så funkar det skitbra. När man håller upp hathyllan lite så funkar det också men så fort man släpper ner den så blir det bara ett högt dån. Jag har kollat alla kablar och så och ingenting tar i någonstanns så det här problemet gör mig skitförirrad. Lite hjälp vore skitsjyst.

Sök