Det har inte med bränslenivån att göra då? Är det plåttank? Inte ovanligt att dom rostar sönder vid påfyllningshalls eller runt pumpen på ovan sidan på bilar med plåttank och då läcker det när man har mycket soppa i eller vid svängar osv.
Under 30 liter läcker det inget.... Har haft bilen hemma 3 dagar och nu står den på lack så har inte hunnit kolla så mycket, men jag tror det är plast tank. Den läckte även när jag stod still på plan mark
men det e ju svårt att se vart de läcker om du inte tar ner tanken;) du får kolla genom alla "luckor" och sånt som finns och ligga under och titta som personen åvan sa annars så måste du ju tyvärr ta ner tanken för att se vart det läcker..
men det e ju svårt att se vart de läcker om du inte tar ner tanken;) du får kolla genom alla "luckor" och sånt som finns och ligga under och titta som personen åvan sa annars så måste du ju tyvärr ta ner tanken för att se vart det läcker..
Jo men som sagt, det första jag gör är ju inte att riva ner tanken
lyft då bort baksätet och kolla runt pumpen om de är bensin där.. annars får du krypa under och leta med lampa tills du hittar..
Ja det låter som en lösning, tror det har med slang / pump eller påfyllningsrör att göra Tack för tipset
väligt svårt och säga, beror helt på när du får läckage, samband med att du tankar - påfyllningrör.. samband med att bilen är igång/efter körning - bränslematning/retur samband med kraftig sväng - påfyllningsrör/stora "skruven" som håller pumpen på plats
Jo men som sagt, det första jag gör är ju inte att riva ner tanken
nej det e ju klart;) men om du inte kan hitta felet när den är uppe så:)