3887
Sök

Läckage från tanken e36

27 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Hej!

Har problem med att tanken läcker på min e36, och det roliga är att det läcker bara ibland och när det väl börjar läcka så läcker det ganska mycket neutral

Någon som har tips på vad det kan vara?

Väldigt tacksam för svar!

Mvh Affe

Hemmainstruktör
641 Inlägg
1 juli 2012
Det har inte med bränslenivån att göra då? Är det plåttank?
Inte ovanligt att dom rostar sönder vid påfyllningshalls eller runt pumpen på ovan sidan på bilar med plåttank och då läcker det när man har mycket soppa i eller vid svängar osv.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

27 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Under 30 liter läcker det inget.... Har haft bilen hemma 3 dagar och nu står den på lack så har inte hunnit kolla så mycket, men jag tror det är plast tank.
Den läckte även när jag stod still på plan mark hmm

157 Inlägg
1 juli 2012
bara o ta ner tanken och kika lite;) kan ju vara bränsleslangarna också ju:)

27 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Bara? Den ligger ju över avgasrör och kardan...

27 Inlägg
1 juli 2012
Trådstartare
Onödigt om man kan hitta felet utan att plocka bort tanken wink

1 353 Inlägg
1 juli 2012
lyft då bort baksätet och kolla runt pumpen om de är bensin där.. annars får du krypa under och leta med lampa tills du hittar..

157 Inlägg
3 juli 2012
men det e ju svårt att se vart de läcker om du inte tar ner tanken;)
du får kolla genom alla "luckor" och sånt som finns och ligga under och titta som personen åvan sa annars så måste du ju tyvärr ta ner tanken för att se vart det läcker..

27 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
Crille88 skrev:
lyft då bort baksätet och kolla runt pumpen om de är bensin där.. annars får du krypa under och leta med lampa tills du hittar..

Ja det låter som en lösning, tror det har med slang / pump eller påfyllningsrör att göra smile Tack för tipset smile

27 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
Weine93 skrev:
du får kolla genom alla "luckor" och sånt som finns och ligga under och titta som personen åvan sa annars så måste du ju tyvärr ta ner tanken för att se vart det läcker..

Jo men som sagt, det första jag gör är ju inte att riva ner tanken smile

1 353 Inlägg
4 juli 2012
244glt skrev:
Crille88 skrev:

Ja det låter som en lösning, tror det har med slang / pump eller påfyllningsrör att göra smile Tack för tipset smile

väligt svårt och säga, beror helt på när du får läckage,
samband med att du tankar - påfyllningrör..
samband med att bilen är igång/efter körning - bränslematning/retur
samband med kraftig sväng - påfyllningsrör/stora "skruven" som håller pumpen på plats

157 Inlägg
4 juli 2012
244glt skrev:
Weine93 skrev:

Jo men som sagt, det första jag gör är ju inte att riva ner tanken smile

nej det e ju klart;) men om du inte kan hitta felet när den är uppe så:)

Sök